Vozidlo mal iba jeden majiteľ. Auto kúpené na Slovensku. Má servisnú knižku. Možný odpočet DPH. Vhodné pre tých, čo preferujú automatickú prevodovku. S dieselovým motorom. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má tempomat. So systémom ISOFIX.
Fiat Doblò poznáme ako robotníka, ktorý za svoj život síce schytá veľa šrámov, no skrátka ho nedokážete zabiť. Presne taká je aj jeho druhá generácia.
Druhá generácia malej dodávky bola predstavená na konci roka 2009 a pokúsila sa nahradiť predchádzajúci model, ktorý si obľúbili najmä malí podnikatelia, túžiaci po lacnej, no kapacitnej pracovnej sile. Druhá generácia okrem kapacity pre europaletu ponúkla aj ľúbivejší vzhľad, ľudskejší interiér a lepšie jazdné vlastnosti.
Paleta benzínových motorov začínala agregátom 1,4 16V so 70 kilowattmi a pokračovala turbomotorom 1,4 T-jet s 88 kilowattmi. V ponuke boli aj upravené benzínové jednotky na alternatívny pohon: CNG T-Jet Natural Power s výkonom 88 kilowattov.
Ponuku dieselových motorov zastrešovali tri agregáty. Prvý, 1,3-litrový Multijet dával 66 kilowattov, 1,6 Multijet zasa 77 kilowattov a najsilnejším v ponuke bol 2,0 Multijet s 99 kilowattmi. Takmer všetky boli vybavené filtrom pevných častíc DPF.
Doblò Cargo bolo ako jedna z mála dodávok na trhu testované aj v nárazovom teste Euro NCAP. Získalo tri hviezdičky z piatich, čo na daný segment stále nie je zlé.
Výraznou obmenou prešiel najmä interiér vozidla. Je širší a priestrannejší, na palubnú dosku sa dá pozerať a ovládacie prvky sú príjemne poruke. Vzadu by sme našli skutočne dostatok miesta, ak berieme ohľad na veľkosť auta (Volkswagen Caddy je od základu väčší).
Môžete v ňom mať 5 či 7 miest, dodáva sa v troch základných verziách: Doblò Cargo (dvojmiestna dodávka), Doblò Combi alebo výsostne osobná Panorama. Existuje aj verzia s predĺženým rázvorom Maxi. Z interiéru často cítiť, že spĺňa štandardy, no nepridáva žiadnu ďalšiu hodnotu, napríklad sedadlá neviete posunúť, ale jednoducho len sklopiť. Objem kufra je medzi 790 – 3 200 litrov pre kratší, 1 050 – 4 000 litrov pre väčší rázvor.
Jazdným vlastnostiam Dobla pomáha najmä zadná náprava, ktorá má špecifickú, trojprvkovú stavbu. Táto stavba je imúnna voči rozdielom pri preťažení, čiže nenaložené aj naložené auto vedie stopu približne rovnako. Aj komfort jazdy je na dobrej úrovni.
Prijateľná je aj spoľahlivosť motorov, ktoré je však lepšie netrápiť dlhými intervalmi medzi preventívnymi kontrolami. Zvážte tiež, koľko potrebujete výkonu a podľa toho skúste zvoliť optimálnu motorizáciu. Diesely toľko nevytáčajte, nemajú to radi a preťažovanie auta býva častým dôvodom návštevy servisu.
Celkovo je však Doblò vo svojej druhej generácii vďačným spoločníkom. Ak sa dá, skontrolujte, ako je na tom história vozidla. Nižšiu výrobnú kvalitu vyváži spoľahlivosťou, priaznivou cenou a priestranosťou.