Kúpené v SR. V aute je dieselový motor. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. Sedadlá sú vyhrievané.
Škoda Superb prvej generácie prišla na svet v roku 2001 a rýchlo zrealizovala svoje ambície na trhu s novýi vozidlami. Teraz boduje v bazároch.
Automobil strednej triedy bol postavený na platforme B5 od Volkswagenu, čakať teda môžeme vysokú technickú spriaznenosť s dobovým Passatom B5 a B5.5. Čo to znamená? Komplikovanú, no účinnú prednú nápravu a nezvyčajné, pozdĺžne umiestnenie motora pod prednou kapotou. V nárazových testoch Euro NCAP dosiahol Superb celkom priemerný výsledok – 4 hvezdičky z piatich.
Oproti Passatu bol rázvor Superbu predĺžený o 100 mm – táto platforma bola pôvodne určená pre čínsky trh, kde sa predĺžené autá paradoxne tešia veľkej popularite. Znamenalo to síce bezkonkurenčnú ponuku priestoru na zadných sedadlách, no aj kompromisy v oblasti jazdných vlastností. Superb prevzal z Passatu aj interiér. Povráva sa, že plánovaná bola aj verzia kombi, pravdepodobne by však príliš uškodila sesterskému Passatu Variant.
V roku 2006 prišiel facelift, Superb sa dočkal omladenej tváre, zadných svetiel s typickou grafikou do C a nových materiálov v interiéri. K výbavám Classic, Comfort a Elegance pribudla luxusná výbava Laurin & Klement a smerovky sa presunuli do spätných zrkadiel.
Na začiatku výrobného cyklu ste si mohli vybrať z benzínových motorizácií 1.8T s výkonom 110 kW, 2.0 s výkonom 85 kW a šesťvalcom do V s objemom 2.8 litra, ktorý vyprodukoval 142 kW.
O niečo populárnejšie však boli jednotky TDI. Tie boli pre Superb dostupné v objemoch 1,9 litra a výkonmi 74, 77 a 96 kilowattov, od faceliftu v roku 2006 sa pridala známa dvojlitrová motorizácia 2.0 TDI so 103 kW. V ponuke šesťvalcov figuroval aj dieselový – do roku 2004 mal 114 kW, po roku 2004 až 120 kW.
Prevodovky sú zväčša päť- či šesťstupňové manuálne. Automatický Tiptronic je síce plynulý a jemný, uberá však motoru podstatnú časť výkonu a s narastajúcim počtom najazdených kilometrov stúpa aj jeho poruchovosť.
Z Passatu si teda Superb ukradol veľmi dômyselnú, lichobežníkovú prednú nápravu a tým pádom aj príjemné a isté riadenie za takmer každých okolností. Na našich cestách však trpí a prvé nápravy často nevydržali viac ako 100 000 km.
V rokoch 2002 bola však náprava spevnená a jej životnosť sa zväčšila minimálne dvojnásobne. Menej sofistikovanú zadnú nápravu z Passatu dostal Superb tiež - torzne pružný nosník s dvojicou pozdĺžnych ramien. Aj vďaka tomu ponúka krásny objem batožinového priestoru – až 462 litrov.
V kombinácii s trochu násilným predĺžením karosérie dosahuje Superb nadpriemerné krútenie karosérie, čo sa prejavuje v tzv. „plávaní“ na ceste. Okrem svojej špecifickej prednej nápravy však mladoboleslavská vlajková loď netrpí výraznými charakteristickými poruchami. Oplatí sa dozrieť na výmenu rozvodových remeňov, netesnosti v olejovej sústave a potrápilo tiež čerpadlo Bosch pri motore 2.5 TDI. Pri menších dieselových motoroch ide väčšinou o ich bežné problémy – opotrebovávanie ventilov, zanesenie DPF filtra či úniky oleja. Pozor tiež na netesniace turbodúchadlo, čo sa prejaví zvýšenou dymivosťou, či opotrebované zotrvačníky, ktoré sa prezradia šklbaním ovladacích prvkov.
Ak hľadáte automobil so štandardne dobrou výbavou, osvedčenou technikou a plynulou jazdou na diaľnicu či hlavné ťahy, so Superbom chybu neurobíte. Odporúčame najmä motorizáciu 1.8T či populárne turbodiesely v dobrom stave s plnou servisnou históriou.