Kúpené v SR. Auto s klimatizáciou. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky. Sedadlá sú vyhrievané.
Robustná konštrukcia, veľmi vydarený vzhľad a praktická karoséria urobila z druhej generácie Škody Octavia bestseller doma, na starom kontinente, ale aj v Indii či Číne.
Nahradiť také podarené auto, akým bola Octavia I. Generácie, sa zdalo neľahkou úlohou. Rozhodne ju však zjednodušilo použitie modernejšej platformy s dlhším rázvorom a zadnou nápravou typu multi-link, namiesto klasického vlečeného ramena s torznou priečkou. Na trh prišla v roku 2004 a novinárom pri predstavení sériovo spadli sánky. Povedať o nejakom aute z nižšej strednej triedy, že je vyslovene krásne, nebolo zvykom. Až dovtedy.
Z karosárskych variantov zostal ako základ liftback doplnený o kombi, zvýšenú verziu 4x4 alebo rovno oplastovaný Scout s náhonom na všetky štyri (len vo verzii kombi). V roku 2009 prišiel rozporuplný facelift, vo výrobe sa Octavia II. udržala do roku 2013. Samozrejmosťou sú varianty RS – či už s benzínovým, alebo dieselovým motorom, ako liftback, tak aj kombi.
Zoznam motorov obsahoval staré známe jednotky. Najmenšou benzínovou jednotkou bola 1.4 MPI s výkonom 55 kW, nasledoval osemventilový štvorvalec 1.6 MPI so 75 kW a priamovstrekový 1.6 FSI pôvodom od Audi, s výkonom 85 kW. Jeho silnejší brat niesol označenie 2.0 FSI a výkon 110 kW. Rok po debute doplnil zoznam motor 2.0 TFSI s výkonom 147 kW, ktorý sme mohli násjť v športovom modeli RS. Ešte pred faceliftom bol zľahka posilnený štvorvalec 1.4 MPI na 59 kW a ponuka sa ďalej rozrástla o agregáty 1.2 TSI (77 kW), 1.4 TSI (90 kW) a 1.8 TSI (118 kW).
Dieselové motory kopírujú vtedajší trend nasadzovania jednotiek do koncernových vozidiel. V predfacelifotvých modeloch teda nájdeme známu 1.9 TDI PD (77 kW) a 2.0 TDI PD (103 kW), po facelifte bolo vstrekovanie pumpa-dýza (PD) nahradené modernejším common-rail (CR) systémom od firmy Bosch – 1.6 TDI CR (77 kW) a 2.0 TDI CR (103 kW). Dieselové RS malo výkon 125 kW.
Motory sa ponúkali s päť- alebo šesťstupňovými, manuálnymi aj automatickými prevodovkami, po facelifte prišlo aj sedemstupňové, dvojspojkové DSG.
Interiér vozdila sa dočkal výrazných zmien. Je štandardne škodovácky strohý, ponúka však dobré dielenské spracovanie a vo vyšších výbavách aj príjemné materiály. Základnými boli tri výbavové stupne: Classic, Ambiente a Elegance. Časom pribudla spomínaná RS a luxusná Laurin & Klement, nevynecháme ani ekologickú GreenLine. Už v základe ste ale dostali kotúčové brzdy na každom kolese, ABS, 4 airbagy a elektrické okná vpredu.
Octavia II. ponúka najmä viac priestoru pre nohy zadných pasažierov, istejšie jazdné vlastnosti a fenomenálny objem batožinového priestoru pre liftback 560 litrov a pre kombi 580 litrov v základnom usporiadaní. Po sklopení sedadiel je to 1 350 litrov pre liftback, resp. 1 630 litrov pre kombi.
Podobne ako jej staršia sestra, Octavia II. generácie trpí len málokedy. Stáva sa tak ale pri motoroch 1.6 FSI alebo pri všetkých prepĺňaných verziách automobilu – treba skontrolovať (najmä pri PD motoroch), či nepresakuje olej do paliva. Toto odhalíme šedivým či bielym dymom z výfuku pri zaťažení – ak je prítomný, ruky preč. Náchylné na poškodenie sú tiež homokinetické kĺby v prednej náprave – poškodia sa ľahko a vizuálne nebadane, snažte sa teda autu pri jazde prípadné vôle neodpustiť.
Octavia II. generácie pokračuje presne tam, kde jej prvá generácia musela skončiť. Je väčšia, priestrannejšia i vizuálne príťažlivá, netrpí výraznými poruchami – no náhradných dielov sa v našich končinách nájde vždy dostatok. Toto auto do rodiny rozhodne chcete.