Auto malo len jedného majiteľa, čo je predpokladom dobrej kúpy. Kúpené v SR. Má servisnú knižku. Cenu auta znižuje odpočet DPH. S klimatizáciou. Auto má tempomat. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Sedadlá sú vyhrievané.
Tretia generácia populárnej škodovky zaujme nestarnúcim vzhľadom, úspornými technikou a dobrými jazdnými vlastnosťami.
Keď si človek vedľa seba postaví prvú, druhú a tretiu generáciu malej Fabie, uvedomí si, že minimálne v oblasti vzhľadu chceli dizajnéri na tú strednú úplne zabudnúť a začať tam, kde skončila prvá generácia. A presne to sa im podarilo – nová Fabia prišla na trh v roku 2014 s modernizovanou paletou motorov, príťažlivou päťdverovou karosériou a moderným interiérom. O niečo neskôr prišla verzia kombi.
Pod kapotou sa nachádzali trojvalce i štvorvalce. Ponuka benzínových motorov začínala na nových agregátoch 1,0 MPI (44, resp. 55 kW) a pokračovala agregátmi 1,2 TSI (66, resp. 81 kW) s prepĺňaním turbodúchadlom a konečne vyriešenými problémami so spoľahlivosťou. Najsilnejší motor ako jediný ponúkal na výber medzi šesťstupňovým manuálom, či sedemstupňovým DSG.
V ponuke bol aj dieselový motor 1,4 TDI. Ten bol ponúkaný v troch výkonových variantoch – postupne 55, 66 alebo 77 kilowattov výkonu. Verzia so 66 kilowattmi mohla disponovať aj sedemstupňovou prevodovkou DSG, ostatné verzie si museli vystačiť s päťstupňovým manuálom.
Fabia sa, narozdiel od konkurencie, medzigeneračne vyhla citeľnému zväčšovaniu karosérie. Narástla najmä na do šírky, no napríklad rázvor náprav zostal takmer rovnaký. V praxi to znamená, že priestoru tu síce nie je na rozdávanie, ale v rámci triedy je medzi lepšími. Zväčšovať auto ani nebol zámer – kto chce viac miesta pre nohy zadných pasažierov, kúpi si o niečo väčší Rapid Spaceback.
Čo sa však zmenilo podstatne, je styling interiéru. Preč sú neveľmi dobre vyzerajúce materiály predchádzajúcej generácie, preč je aj extrémne nezáživný dizajn interiéru predchodcu. Fabia tretej generácie tiež ponúka konektivitu na súčasnej úrovni, modernú architektúru interiéru či batožinový priestor s objemom 330 litrov, resp. 530 l pri verzii kombi. Tá tiež ponúka po sklopení zadných sedadiel objem až 1 395 litrov.
Výrazne si polepšili aj jazdné vlastnosti novej generácie Fabie. V zákrutách sa správa neutrálne a na ceste drží veľmi dobre. Ak by však predsa niekedy nepodržala, jej úroveň pasívnej bezpečnosti je veľmi vysoká – v nárazovom teste organizácie Euro NCAP získala plný počet hviezdičiek. Fabia tretej generácie je skrátka v každom ohľade lepším automobilom ako jej predchodca.
Fabia tretej generácie nezvykne potrápiť akoukoľvek chronickou chybou. Motory 1,0 MPI sú úplne nové a jednoduchej konštrukcie, na diaľničné rýchlosti však už stačia menej. Spoľahlivosť silnejších motorov 1,2 TSI bola medzičasom podstatne vylepšená. Motor 1,4 TDI nepatrí k najkultivovanejším a časom potrápia štandardné prevádzkové vrtochy turbodieselov, ako napríklad zanesené EGR ventily a DPF filtre, či väčší počet pohyblivých dielov. Zamerajte sa predovšetkým na vozidlá s plnou servisnou históriou.
Ak túžite po modernom a štýlovom aute pre každodenné využitie, Fabia stojí za zváženie. Je veľmi hodnotná, no treba počítať s menšou priestorovou ponukou. Zoberte ju s jednoduchším, benzínovým motorom a užite si jazdu!