S klimatizáciou. S tempomatom. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Auto s ťažným zariadením.
Škoda Fabia druhej generácie nadviazala na úspechy tej prvej aj napriek vzhľadu, ktoý sa nepáčil každému.
Prechody generácii znamenajú najmä pri Škode zachovanie tých istých hodnôt, no v odlišnom kabáte a s lepšou technikou. Inak to nebolo ani pri druhej generácii populárnej Fabie, ktorá pri svojom uvedení v roku 2007 vzbudila mierny humbug. Na vine boli o niečo menej vyvážené proporcie – nová Fabia bola o kúsok (4 mm) užšia a vyššia (až o 47 mm).
Trh si na ňu však rýchlo zvykol – to isté platí aj o verzii kombi, kde zmenené proporcie vynikli najviac. Z ponuky zmizol neveľmi úspešný sedan, ktorý na východných trhoch nahradil Volkswagen Polo Sedan so škodováckou tvárou. Tú istú tvár zdieľal aj o niečo skôr predstavený, úžitkový model Roomster. Facelift z roku 2010 neskôr pomohol Fabiu aspoň opticky rozšíriť.
Pod krátkou a členitou kapotou sme mohli nájsť rovnaké benzínové osadenstvo ako pri posledných modeloch prvej Fabie – 1.2 HTP (44, resp. 51 kW), 1.4 16V (63 kW), pričom pribudla 1,6 16V (77 kW). Do kombíku sa základná 1.2 HTP s výkonom 44 kW nedostala. Po facelifte v roku 2010 prišla verzia RS s výkonom až 132 kW z motora 1.4 TSI a motor 1.2 TSI (63, resp. 77 kW).
Dieselové agregáty zastupovali takisto rovnaké mená – 1.4 TDI (51, resp. 59 kW) a 1.9 TDI (77 kW), no diesel bez turba (1.9 SDI) už k dispozícii nebol. Verzia GreenLine potom obsahovala motor 1.4 TDI s výkonom 59 kW a DPF filtrom. Od roku 2010 ju vymenila 55 kW verzia motoru 1.2 TDI a dosluhujúcu 1.9 TDI nahradila modernejšia 1.6 TDI so vstrekovaním common-rail a výkonmi 55, 66 a 77 kW.
V tomto čase sa už dbalo na individualizáciu vozdila, Fabiu teda môžete dostať aj s odlišnou farbou strechy voči zvyšku karosérie. Nápadne sa odlišovala aj športová verzia RS, podobne ako oplastovaná verzia Scout, ktorá síce veľmi chcela byť terénnym vozidlom, no s náhonom len na prednú nápravu sa jej to nedarilo. Do mesta sa však oplastovanie hodí určite. Za zmienku stojí aj verzia Monte Carlo s červeno-čiernym lakovaním a atraktívnymi doplnkami, dostupná od roku 2011.
Fabiu II postavili na takmer rovnakom základe ako prvú generáciu, vpredu teda nájdeme McPherson a vzadu vlečenú nápravu s torznou tyčou. Vo vnútri sa polepšili pri batožinovom priestore, ktorý má v hatchbacku objem až 300 litrov, kombi ponúka 481 litrov. Aj interiér si ale vyslúžil kritiku – najmä za tvrdé plasty, ktoré však znamenajú vyššiu odolnosť a pri ojazdenom vozidle teda skôr výhodu.
Fabia druhej generácie netrpela žiadnou chronickou poruchou, podobne, ako prvá generácia. Stále si treba dať pozor na hrubé zaobchádzanie s motorom 1.2 HTP, ktorý často skončil s podpálenými ventilmi či s preskočenou rozvodovou reťazou – poruchou, ktorá má na motor často fatálne následky. Oplatí sa tiež skontrolovať plnú servisnú históriu vozidla – najmä pravidelnosť výmeny oleja; najmä pri menších motoroch nezaškodí, ak sa mení častejšie, ako predpisuje výrobca. Výkričník ale môžeme napísať k motorizácii 1.2 TSI – dynamikou je síce veľmi lákavá, do pamäti sa však predovšetkým zapísala ako skutočne nespoľahlivá.
Fabia v svojej druhej generácii teda naďalej platí za hodnotné vozidlo, a podobne ako pri prvej generácii, sa oplatí zamerať na benzínovú jednaštvorku so šestnástimi ventilmi. Odvezie toho veľa a bezpečne – a rozhodne pri tom nebude fňukať!