S dieselovým motorom. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. S tempomatom. So systémom ISOFIX.
Na konci deväťdesiatych rokov bola už Mazda 626 podstatne zastaralá. Našťastie však prišli v Hirošime s autom, ktoré v mnohom predbehlo svoju dobu.
Mazda 6 sa objavila na autosalóne v Tokiu v roku 2002 a hneď zaujala vyváženejšími proporciami a agresívnym, trocha „tunerským“ vzhľadom už v sérii (najmä na zadných svetlách). Priniesla novú filozofiu značky „Zoom-Zoom“ a s ňou spojené zaostrenie na vodiča. A ako povedali, tak aj urobili. Vo svojej dobe bola Mazda 6 jazdnými vlastnosťami na špici triedy. A to ste ju mohli mať ako sedan, liftback či kombi. Vo výrobe sa udržala šesť rokov, druhá generácia prišla na trh v roku 2008.
Spočiatku sme mali na výber medzi benzínovými štvorvalcami 1,8 (88 kW), 2,0 (104 kW) s vrcholným štvorvalcom s objemom 2,3 litra (122 kW) a premenným časovaním ventilov. Po takmer neviditeľnom facelifte v roku 2005 boli motory modernizované a sľubovali lepší priebeh krútiaceho momentu pri menšej spotrebe. V júli roku 2005 sa predstavila aj najsilnejšia verzia Mazdy 6 – model MPS, ktorú poháňal výkonnejší variant 2,3-litrového štvorvalca s výkonom 191 kW a pohonom 4x4.
Pri dieseloch sa spoliehalo na dvojliter 2,0 16V MZR-CD, vo výkonnostných variantoch s 88, alebo 100 kW. Od dvojlitrov hore sa ponúkali motory s päť- alebo šesťstupňovým manuálom, či päťstupňovým automatom.
Nárazovým testom Euro NCAP absolvovala šestka v roku 2003 a získala štyri hviezdičky z piatich.
V interiéri nájdeme dobre vyzerajúce a kvalitné materiály, kvalita spracovania je na japonskej, čiže najvyššej možnej úrovni. Poteší nízky posed, ktorý je na svoju kategóriu skôr výnimočný. Výhľad z vozidla je dobrý a pohodlnú polohu za volantom si človek nájde rýchlo a jednoducho. Pri liftbacku a sedane však treba počítať s menším miestom na hlavy zadných pasažierov. Liftback aj sedan v základnom usporiadaní ponúknu 500 litrový objem, kombiverzia 505 litrov. Systém sklápania sedadiel Karakuri robí aj manipuláciu s nimi podstatne jednoduchšou.
Mazda 6 skutočne exceluje v jazdných vlastnostiach. Použitá platforma sa vyznačuje prednou lichobežníkovou nápravou s dvomi ramenami a vzadu sa nachádza Mazdou patentovaná štvorprvková náprava na pomocnom ráme. To dávalo vozidlu bezkonkurenčné jazdné vlastnosti medzi vozidlami so svojim usporiadaním (motor vpredu, hnané predné kolesá).
Auto sa tiež vyznačuje vynikajúcim riadením s komunikatívnym hydraulickým posilňovačom. Pre najnáročnejších tu je ešte aj variant MPS, ktorý svojim výkonom a ovládateľnosťou vytrel zrak aj šesťvalcovému Fordu Mondeo ST220.
Odporúčame sa vyhnúť motoru 2,3i, ktorý je síce spoľahlivý a výkonný, ale má príliš veľký apetít na benzín a oleje. Naopak 2.0 16V bude rozumnejšou voľbou, na olej si ale treba dávať stále trocha pozor.
Diesel nie je vyslovene zlý, štandardným, konštrukčným poruchám turbodieselov sa ale nevyhne. Filtre, vstrekovače, turbodúchadlo a kvalitné palivo sú veci, ktoré by vás mali zaujímať. Mazda 6 je ale celkovo veľmi spoľahlivým vozidlom. Jeden problém však má – korózia. Skontrolujte miesta na spodných častiach dverí, pri C-stĺpiku či na zadných lemoch blatníkov.
Ak však nájdete dobrý kus s tou správnou motorizáciou, určite vás nesklame. Pri 6-ke je známe, že treba kontrolovať hladiny oleja, vynahradí to však špičkovými jazdnými vlastnosťami a jednoduchými, inteligentnými riešeniami.