Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. S dieselovým motorom. Auto s klimatizáciou. So systémom ISOFIX.
O pomyselnú kategóriu nižšie ako Nissan Qashqai prevzal úlohu mestuo dolného crossoveru vydarený klon od Kie – model Soul.
Keď prišiel Soul v roku 2009 na trh, nikto tak trochu nevedel, ako ho prijať. Kia ešte stále nemala punc úplne bezpečnej voľby pri výbere nového auta, Soul bol ale presvedčivý produkt. A presviedča aj doteraz na parkoviskách autobazárov – táto štýlová Kia ponúkne veľa hodnoty za dobré peniaze. Na trhu sa udržala do roku 2013 a o vydarenosti jej vzhľadu hovorí napríklad aj to, že jej druhá generácia zmenila prakticky len techniku.
Pri motoroch to budeme mať tentoraz celkom jednoduché. Na výber boli dve jednašestky – benzínová, alebo dieselová. Tá benzínová niesla označenie 1,6 CVVT a disponovala výkonom 93 kW. V ponuke bola však len s päťstupňovou prevodovkou.
Dieselová jednašestka niesla označenie 1,6 CRDi a mala dokonca vyšší výkon – až 104 kW. Opäť však bola dusená len päťstupňovým manuálom či – pozor na to – štvorstupňovým (!) automatom. Znamenalo to okrem horšej dynamiky predovšetkým vyššiu hlučnosť vo väčších rýchlostiach.
Nárazové testy Euro NCAP absolvoval Soul v roku 2009 a vyslúžil si za svoju robustnú konštrukciu najlepší výsledok – 5 hviezdičiek.
Soul síce na prestíži strácal, no snažil sa to dobehnúť bohatou výbavou. V štandarde mal až 6 airbagov, na klimatizáciu už ste ale museli mať vybavenejší model. Interiér je spracovaný moderne a prakticky, materiály neurazia, i keď na detailoch svoj pôvod nezaprie. Vysoká stavba karosérie znamená dostatok miesta pre posádku a objem batožinového priestoru je 340 litrov.
Kia Soul má trocha tvrdšie jazdné vlastnosti ako konkurencia a častý výskyt nízkoprofilových pneumatík tomu veľmi nepomôže. Automobil je však aj vďaka tomu stabilný a netrpí na prílišné náklony. Riadenie však s elektronickým posilňovačom veľa komunikatívnosti nepobralo. Tvrdším odpružením samozrejme trpí aj komfort počas jazdy automobilu. Mohol by byť lepšie odhlučnený, najmä pri priečnych nerovnostiach, pri dieseloch vynikne slabšie odhlučnenie kabíny.
Kia Soul patrí k spoľahlivým autám. Jej technika je robustná, motory sú známejšie napríklad z väčšieho Cee’du. Turbodiesely si však svoju štandardnú údržbu určite vypýtajú. O akýchkoľvek chronických poruchách modelu Soul sme ale nepočuli. Ak je vozidlo oblepené fóliou v rámci individualizácie, môže sa jej stať, že sa za ten čas už stihla olúpať.
Ak teda hľadáte v prvom rade štýlový automobil s veľkou mierou možnej individualizácie a s menšími nárokmi na údržbu, je Soul tým pravým. Je chic, jazdí dobre a jeho karoséria je dostatočne robustná. Nadčasová kabelka!