S klimatizáciou. Tempomat vo výbave. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky.
Useknutý zadok, pevný stred volantu, priehľadné displeje. Citroën C4 zožal pri svojom uvedení veľa pozornosti, ktorú dodnes nestratil.
Predchádzajúci model nižšej strednej tiredy od Citroënu, Xsara, nadchla maximálne tak pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Francúzska automobilka je tu však odjakživa na niečo iné, preto s modelom C4 zašla do silne avantgardných vôd. A podarilo sa, C4 pôsobí sviežo aj doteraz – a na trhu ojazdených vozidiel poteší menšia pravdepodobnosť firemného vozidla. Vyrábala sa ako troj- a päťdverový hatchback, neskôr pribudol štvordverový sedan a facelift prebehol v roku 2008.
Spočiatku boli na výber benzínové motorizácie 1.4 16V (65 kW), 1.6 16V (80 kW), 2.0 16V (100 kW), 2.0 16V VVT (103 kW) s automatickou prevodovkou a 2.0 16V VVT (130 kW) v športovejšej verzii VTS. Neskôr vznikla verzia 1.6 16V Bioflex na palivo E85 s výkonom 82 kW. Po facelifte pribudli aj nové pohonné jednotky – 1.6 VTi (88 kW), 1.6 THP (103 kW), 1.6 THP (110 kW – len pre VTS).
Turbodiesely zastupovali motory HDi – 1.6 HDi (66, 80 kW) a 2.0 HDi (100 kW), od roka 2005 s FAP filtrom pevných častíc. Zvláštnym motorom je 1.6 HDI (80 kW) MMP6, ktorý disponuje automatizovanou prevodovkou. Narozdiel od SensoDrive vychádza z manuálu a ovládajú ju hydaulické ovládače. Po facelifte pribudlo tiež 2.0 HDi (103 kW).
Podobne ako pri C3-ke, C4 je zaujímavá najmä svojou koncepciou a netradičným poňatím s trocha inými hodnotami. Na prvom mieste tu bola efektivita a bezpečnosť, preto vozidlo získalo 5 hviezdičiek v testpch Euro NCAP z piatich a jej koeficient odporu vzduchu bol len 0,29, pri Coupé dokonca 0,28.
Vnútri nájdeme trocha strohý, no prehľadný a vzdušný interiér, ktorý zaujme napríklad pevným stredom volantu, na ktorom sa nachádza nálož elektronickej výbavy – sú tam ovládače audia, tempomatu, integrovaný telefón či regulátor tempomatu. Nie príliš dokonalé je aj dielenské spracovanie, dobre si všetky prvky výbavy – a zvlášť tlačidlá na volante – vyskúšajte. Pre technofilov: dovedna sú v interiéri až štyri displeje (s ovládaním klimatizácie).
Sedadlá sú typicky francúzsky mäkké a ak nehovoríme o športovej verzii, ani neposkytujú telu výraznú oporu. Miesta v interiéri je ale dostatok, len batožinový priestor má objem len 320 litrov pri hatchbacku, resp. 314 pri kupé. Po sklopení sedadiel poskytne 1023 litrov. Ak však chcete C4 a poriadny kufor... Aj taká existuje. Málo rozšírený sedan disponuje objemom až 513 litrov.
Kto by čakal typicky mäkkú francúzsku jazdu, bude pravdepodobne veľmi sklamaný. C4 má vpredu zavesenie McPherson a vzadu len štandardnú vlečenú nápravu s torznou tyčou, očakávajte teda skôr tvrdšiu, občas uskákanú jazdu. Na nerovných povrchoch zvykne auto znervóznieť.
Na benzínových motoroch 2.0i či 1.6 THP si príliš nepochutnáte – prvý je lenivý a nespoľahlivý, druhý je síce len nespoľahlivý, ale o to viac. Ruky preč. Odporúčame sa pozrieť skôr na z 1.6i 16V alebo diesel 2.0 16V HDi – ak je možné, tak bez filtra FAP.
Často štrajkuje elektronika a v raných modeloch zvykli praskať panoramatické strechy (skrut karosérie pri kupé). Povestné šialene blikajúce kontrolky by sme našli aj tu. Mechanicky je na podvozku C4 síce odolná, no zvuky sa zo zadnej nápravy predsa ozývať budú. Skontrolujte tiež stav náplní, kvalitu paliva a výmeny filtrov.
Ak si dáte pozor, tak vás C4 bude odmeňovať vysokou úžitkovou hodnotou za dobré peniaze, netradičným interiérom s praktickým volantom a chic zovňajšku, ktorý nemá tendenciu príliš starnúť. Elektroniku však nepodceňujte tak, ako to robili vo fabrike.