Auto kúpené na Slovensku. Má servisnú knižku. Pohon auta je 4x4. Vo výbave je automatická prevodovka. Dieselový motor. Klimatizácia vo výbave vozidla. S tempomatom. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky. Vo výbave aj vyhrievané sedadlá.
BMW X5 síce neprišlo vo svojej prvej, aj druhej generáciii priskoro či s viditeľnou výhodou pred konkurenciou. Je ale stálicou, ktorá má kvality. A všetci to vedia.
BMW X5 je tu pre tých, ktorí by veľmi radi vozili na ťažšie dostupnú chatu svojho psa a celú rodinu, pričom si nevedia odpustiť luxus mníchovskej automobilky, jej štýl, a najmä jazdné vlastnosti. Po úspechu prvej generácie sa BMW rozhodlo pokračovať v trende a skúsiť niečo, čo na prvý pohľad vyzerá ako evolúcia predchádzajúceho modelu, v skutočnosti však ide o úplne nové auto. Prišlo v roku 2006 v jednej karosárskej verzii.
Ponuka motorov nebola pri BMW X5 generácie E70 nijako rozsiahla. O pohon na benzín sa postaral základný trojlitrový šesťvalec 3,0si s výkonom 200 kW, silnejším bol 4,8-litrový motor V8 s výkonom 263 kW. Neskôr prišla verzia X5 M, ktorá ponúkala 414 kW z motoru V8 s dvoma turbodúchadlami. Po modernizácii bol základom model xDrive35i s 224 kW, pokračovalo sa osemvalcom xDrive50i s 299 kW.
Spočiatku bola situácia jednoduchá, bol tu šesťvalec s dvomi výkonovými verziami so 173, resp. 210 kilowattov. Po modernizácii sa modely premenovali a modifikovali na xDrive30d so 180 kW a xDrive40d s 225 kW. Krátko sa vyrábal aj model M50d s výkonom 280 kW.
Je to síce trocha neuveriteľné, no agentúra BMW X5 generácie E70 nikdy netestovala. Testovala ju však americká NTHSA, kde získalo 4 hviezdičky z piatich.
BMW X5 prvej generácie bolo kritizované za nedostatok miesta, v druhej generácii však nič také nehrozí. Interiér je typické moderné BMW so známou architektúrou a systémom iDrive. X5-ky bývajú dobre vybavené, je to však len preto, lebo prvý majiteľ na špecifikácii nešetril, základná výbava bola často dosť chudobná. Kvality a miesta je tu však viac než dosť – kufor ponúka masívnych 620 litrov objemu.
Jednou z charakteristík BMW X5 je aj jeho jazda. Narozdiel od konkurencie, X5 si uchováva jazdné vlastnosti viac-menej osobného automobilu, je však pritom aj komfortné. Stopu drží výborne a na ceste je veľmi sebaisté, znamená to však, že tlmenie niektorých nerovností je o niečo slabšie. Komfortné sedadlá to však vyvažujú – problém by mohol nastať v teréne, kde nízkoprofilové pneumatiky úprimne nemajú šancu.
X5-ka sa radí k spoľahlivejším autám, zriedka zostane bezradne stáť. Občas dokáže situáciu skomplikovať rozvodová reťaz dieselového šesťvalca, je to však veľmi individuálne. Náklady na prevádzku sú ale veľmi vysoké, a často nie kvôli spotrebe, ktorá je naopak u turbodieselov prijateľná. Problém nastáva pri opotrebovaní niektorých dielov a preventívnom servise, ktorý je, podobne ako pri každom novšom BMW, veľmi nákladný. Skontrolujte tiež, či neuniká olej z motora, nešlo o zriedkavosť.
Zaujímajte sa len o autá s plnou servisnou históriou a jasnou minulosťou, poriadne si skontrolujte prvky výbavy vozidla a najazdené kilometre. Ani tak ale nečakajte, že vám na uživenie X5 bude stačiť len pár eur. Ak ste si však tohto faktu vedomí, máte z čoho vyberať.