S dieselovým motorom. S klimatizáciou. Auto má tempomat. So systémom ISOFIX.
BMW radu 3 bol vždy v rámci strednej triedy voľbou šoférov. V novej generácii F30 sa však stal omnoho univerzálnejším, ako kedykoľvek predtým.
Na prelome desaťročí už bolo jasné, že automobilka BMW sa uberá novým smerom. Narozdiel od predchádzajúcich áut mníchovskej značky, nové modely boli univerzálnejšími, za čo si síce odniesli nemálo kritiky, avšak predajné čísla potvrdili úspech tejto stratégie. Preto aj v roku 2012 uvedené BMW radu 3 s označením F30 malo svoje charakteristiky, ktoré si predtým žiadne iné trojkové BMW nenieslo. Ponúka sa dodnes ako sedan či kombi, alebo dynamické GT.
Zmenil sa aj vzťah označenia motora a objemom toho, čo označuje. Všetky motory sú prepĺňané. Ponuka začína na 316i s výkonom 100 kW, pokračuje 320i EfficientDynamics s výkonom 125 kW, „neekologické“ prevedenie má o 10 kW viac. Nad nimi stojí model 328i s výkonom 180 kW, no všetko sú to dvojlitrové štvorvalce. Šesťvalec nájdeme až v prevedení 335i s výkonom 225 kW, ešte väčší výkon má prevedenie ActiveHybrid 3 s výkonom 260 kW a na samom vrchu ponuky je skutočne športový model M3 s 317 kW, resp. 331 kW v prevedení Competition Package.
Turbodieselové motory zastupuje taktiež dvojliter s množstvom mien. Vo verzii 316d produkuje 85 kilowattov, vo verzii 318d zasa 105 kW. 320d dáva v prevedení EfficientDynamics 120 kilowattov, v štandardnej verzii až 135 kW. Dvojlitrový štvorvalec sa nachádza aj pod kapotou modelu 325d, kde dáva 160 kW, špičkou dieselovej ponuky sú trojlitrové šesťvalce. 330d má výkon 190 kilowattov, 335d až 230 kilowattov, pričom sa dodáva výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies.
Pohon všetkých štyroch kolies xDrive je pri benzínových motoroch k dispozícii od prevedenia 320d ED a vyšších, pri turbodieseloch je to od modelu 318d vyššie.
Nárazový test EuroNCAP absolvovalo BMW radu 3 v roku 2012 a s prehľadom získalo 5 hviezdičiek z piatich.
Pri predchádzajúcich generáciach bolo častým javom, že základné modely mali od prepychu skutočne ďaleko. V novej generácii je to podstatne lepšie, kabína je vybavená dobre už v základe, no zoznam príplatkovej výbavy je ohromný. Našťastie pre kupca ojazdeného auta, prví majitelia mali tendenciu v showroomoch utrácať. Objem batožinového preistoru je 480 litrov pri sedane a 495 pri kombi, zlepšila sa aj ponuka priestoru v kabíne.
BMW radu 3 boduje predovšetkým na ceste. Charakter tejto generácie je však niekde inde, ako u predchodcov. Športovo zameraný zákazník bude tentoraz pri základných motorizáciách sklamaný. Zákaldný benzínový aj dieselový motor nenadchnú jazdnými výkonmi, ponúkajú však veľmi priaznivé prevádzkové náklady a z ekonomického pohľadu sa oplatia. Situácia bude iná od modelov 320 a vyšších, M3 je ako vždy, úplne iná liga. Bohužiaľ, aj v nákladoch.
Technika BMW je v posledných rokoch na vysokej úrovni spoľahlivosti, inak to nie je ani pri „trojke“. Spotreba takmer všetkých agregátov je nízka, ušetrené náklady ale človek môže preinvestovať kvôli nutnosti naozaj kvalitného, ideálne značkového servisu a nových náhradných dielov.
BMW radu 3 je domyslený a moderný produkt, ktorý vychytal neduhy svojho predchodcu. Ak vám záleží najmä na nákladoch, choďte do základnejších motorizácií, ak ste skôr na jazdné vlastnosti, musíte sa pozerať po väčších číslach. Dajte si pozor na servisnú knižku a požadujte plnú históriu vozidla, oplatí sa to.