Vo výbave je automatická prevodovka. S dieselovým motorom. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má tempomat. So systémom ISOFIX. Auto s vyhrievanými sedadlami.
Zástupca Ingolstadskej automobilky v kompaktnom segmente sa na trhu udržal nezvyčajne dlhých 10 rokov. Čomu za to vďačí?
Predovšetkým dobre nastavenému marketingu, až na pár výnimok spoľahlivej technike, trom karosárskym verziám a v neposlednom rade nestarnúcemu designu z pera Waltera de’Silvu. Audi A3 dostalo v svojej druhej generácii aj lepšie spracovaný a hodnotnejší interiér, dobré jazdné vlastnosti a nezabudlo sa ani na pohon všetkých štyroch kolies Quattro – i keď s medzinápravovým diferenciálom Haldex.
Keďže sa predávalo celkom dlhú dobu, pod kapotou Audi A3 sa vystriedalo množstvo motorizácií. Ak máme byť veľmi struční, všetky motorizácie sú použiteľné, okrem prvých exemplárov problémového motora 2.0 TDi PD.
Presnejšie tu nájdeme niekoľko verzií nasledujúcich motorov: od 1.2 TSI (77 kW), cez 1.4 TFSI, totálne základnú, no spoľahlivú atmosférickú 1.6 s výkonom 75 kW či vylepšenú s prídomkom FSI či vydarenú 1.8 TFSI s výkonom 118 kilowattov. Tú strieda atmosférický benzín 2.0 FSI, s turbom vystupujúci ako 2.0 TFSI, nad ním stojí model S3 quattro, extrémom je verzia RS3 s 250 kilowattmi a niekde medzi je 3.2-litrový, atmosférický šesťvalec s pohonom všetkých štyroch kolies.
Pri dieselových agregátoch začíname na 1.6 TDI s výkonom 66 kW, resp 1.9 TDI s výkonom 77 kW, nasleduje motor 2.0 TDI v niekoľkých variantoch – od 100 kW, cez 103 kW až po 120, resp. 125 kW. 103 a 125-kilowattovým verziám by sme sa vyhli, naopak 1.9 TDi je výborná voľba.
V ponuke sú 5- či 6-stupňové manuálne prevodovky, alebo 6- a 7- stupňové automatické S-tronic (čítaj DSG od Volkswagenu). Nechýba ani klasický Tiptronic.
Interiéry sú už dlhší čas silnou stránkou automobilky Audi a A3 bolo jedným z áut, ktoré túto tradíciu začali. Na materiáloch sa tu skrátka viditeľne nešetrilo, kovové doplnky sú naozaj z kovu a na vŕzganie či iné pazvuky môžete zabudnúť. Priestoru je tu dosť, konkurencia s iným zameraním ale ponúkne viac. Objem batožinového priestoru trojdverovej verzie je 350 litrov, po sklopení sedadiel 1080 litrov. Päťdverová – Sportback – má objem väčší o 20 litrov a kabriolet (ktorý je len pre štyroch) ponúkne 260 a 674 litrov. Interiér tiež dobre ochráni posádku – euro NCAP ho ohodnotilo piatimi hviezdičkami.
Jazdne je na tom A3 veľmi dobre, okrem raných verzií do roku 2005 a športových variantoch, ktoré sú výrazne tvrdšie – z čoho ale profitujú jazdné vlastnosti. Vzadu nájdeme sofistikovanú nápravu typu multi-link a vpredu McPherson s tromi priečnymi ramenami.
Okrem spomínanej 2.0 TDI-PD by ste sa nemali báť žiadnej motorizácie. Podstatná je plná servisná história a časté výmeny olejov, long-life oleje tu nie sú dobrý nápad. Dávajte si pozor aj na sedemstupňové DSG prevodovky, príliš opotrebované môžu byť už po 100 000 km.
Ak túžite po šikovnom a modernom aute, ktoré sa nestratí v meste, ani mimo neho, a zároveň bude stále disponovať finesami kompaktných automobilov, je Audi A3 správnou voľbou. Doprajte si overený motor 1.9 TDi a užite si jazdu!