Kúpené v SR. S automatickou prevodovkou. Auto s klimatizáciou. So systémom ISOFIX.
Yaris vo svojej druhej generácii rozvíja myšlienku prvej generácie. Nič extra, nič navyše, ale rozhodne ani menej.
Toyota Yaris prvej generácie bolo niečo ako konkurencia pre Peugeot 206,. Predalo sa ho niečo cez 1,2 milióna kusov a obľubovalo ho najmä nežnejšie pohlavie, no narozdiel od Francúza nemal povesť poruchového stroja. Aby si Toyota udržala svoj vysoký štandard, vybrala sa skôr cestou evolúcie, než ako by sa hrnula do revolúcie. Nový Yaris prišiel v roku 2005 ako troj- a päťdverový hatchback.
Základ benzínových motorov tvoril trojvalec 1,0 VVT-i s 51 kilowattmi, ponuka pokračovala štvorvalcom 1,3 VVT-i so 64 kilowattmi výkonu. Väčší benzínový motor vystriedal štvorvalec 1,33 Dual VVT-i so 74 kilowattmi. Vrchol ponuky predstavoval model T-Sport s motorom 1,8 VVT-i a výkonom až 98 kilowattov.
Turbodiesel bol v Yarise len jeden, a to štvorvalec 1,4 D-4D s výkonom 66 kilowattov. Po modernizácii v roku 2008 dostal zníženú spotrebu o 0,3 litra.
Yaris druhej generácie je jedno z najbezpečnejších áut na svoj vek a triedu, získal 5 hviezdičiek z piatich v teste Euro NCAP.
Interiér druhého Yarisu má o niečo tradičnejšiu architektúru ako interiér jeho prvej generácie, no stále nezaprie svoje gény. Je mimoriadne priestranný a miesta je tu dosť, najlepším prvkom sú posuvné zadné sedadlá a veľa miesta nad hlavami pasažierov. Batožinový priestor má objem 270 litrov, dá sa ale variovať podľa spomínaného posuvu sedadiel.
Yaris jazdí dobre. Je to veľmi vydarený kompromis medzi komfortom a presným držaním stopy, je takmer neutrálny. Nedotáčavosť však predsa len príde, riadenie by mohlo byť o niečo priamejšie.
Podobne ako väčší Avensis, aj Yaris je v podstate bezporuchové auto. Nevykazuje známky žiadnej chronickej chyby a problémy si nenarobíte ani s jedným motorom, je však len vo vašom záujme skontrolovať stav vozidla a jeho pohyblivých súčastí, preklepnúť si históriu a vedieť o vozidle čo najviac.
Yaris je však autom najmä pre tých ľudí, ktorí danej problematike nerozumejú a ani nechcú. Nedá im jediný dôvod študovať odborné weby či fóra – Yaris funguje aj po rokoch a je takmer nepriestrelný. A to stojí za trocha vyššiu cenu, nie?