Kúpené v SR. Servisná knižka je k dispozícii. Možný odpočet DPH. Vozidlo s pohonom 4x4. Auto na LPG. Vo výbave je klimatizácia. Auto má tempomat. Vysoká svietivosť, auto má xenónové svetlá. Zabudovaný je aj parkovací asistent. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Sedadlá sú vyhrievané.
Robustná konštrukcia, veľmi vydarený vzhľad a praktická karoséria urobila z druhej generácie Škody Octavia bestseller doma, na starom kontinente, ale aj v Indii či Číne.
Nahradiť také podarené auto, akým bola Octavia I. Generácie, sa zdalo neľahkou úlohou. Rozhodne ju však zjednodušilo použitie modernejšej platformy s dlhším rázvorom a zadnou nápravou typu multi-link, namiesto klasického vlečeného ramena s torznou priečkou. Na trh prišla v roku 2004 a novinárom pri predstavení sériovo spadli sánky. Povedať o nejakom aute z nižšej strednej triedy, že je vyslovene krásne, nebolo zvykom. Až dovtedy.
Z karosárskych variantov zostal ako základ liftback doplnený o kombi, zvýšenú verziu 4x4 alebo rovno oplastovaný Scout s náhonom na všetky štyri (len vo verzii kombi). V roku 2009 prišiel rozporuplný facelift, vo výrobe sa Octavia II. udržala do roku 2013. Samozrejmosťou sú varianty RS – či už s benzínovým, alebo dieselovým motorom, ako liftback, tak aj kombi.
Zoznam motorov obsahoval staré známe jednotky. Najmenšou benzínovou jednotkou bola 1.4 MPI s výkonom 55 kW, nasledoval osemventilový štvorvalec 1.6 MPI so 75 kW a priamovstrekový 1.6 FSI pôvodom od Audi, s výkonom 85 kW. Jeho silnejší brat niesol označenie 2.0 FSI a výkon 110 kW. Rok po debute doplnil zoznam motor 2.0 TFSI s výkonom 147 kW, ktorý sme mohli násjť v športovom modeli RS. Ešte pred faceliftom bol zľahka posilnený štvorvalec 1.4 MPI na 59 kW a ponuka sa ďalej rozrástla o agregáty 1.2 TSI (77 kW), 1.4 TSI (90 kW) a 1.8 TSI (118 kW).
Dieselové motory kopírujú vtedajší trend nasadzovania jednotiek do koncernových vozidiel. V predfacelifotvých modeloch teda nájdeme známu 1.9 TDI PD (77 kW) a 2.0 TDI PD (103 kW), po facelifte bolo vstrekovanie pumpa-dýza (PD) nahradené modernejším common-rail (CR) systémom od firmy Bosch – 1.6 TDI CR (77 kW) a 2.0 TDI CR (103 kW). Dieselové RS malo výkon 125 kW.
Motory sa ponúkali s päť- alebo šesťstupňovými, manuálnymi aj automatickými prevodovkami, po facelifte prišlo aj sedemstupňové, dvojspojkové DSG.
Interiér vozdila sa dočkal výrazných zmien. Je štandardne škodovácky strohý, ponúka však dobré dielenské spracovanie a vo vyšších výbavách aj príjemné materiály. Základnými boli tri výbavové stupne: Classic, Ambiente a Elegance. Časom pribudla spomínaná RS a luxusná Laurin & Klement, nevynecháme ani ekologickú GreenLine. Už v základe ste ale dostali kotúčové brzdy na každom kolese, ABS, 4 airbagy a elektrické okná vpredu.
Octavia II. ponúka najmä viac priestoru pre nohy zadných pasažierov, istejšie jazdné vlastnosti a fenomenálny objem batožinového priestoru pre liftback 560 litrov a pre kombi 580 litrov v základnom usporiadaní. Po sklopení sedadiel je to 1 350 litrov pre liftback, resp. 1 630 litrov pre kombi.
Podobne ako jej staršia sestra, Octavia II. generácie trpí len málokedy. Stáva sa tak ale pri motoroch 1.6 FSI alebo pri všetkých prepĺňaných verziách automobilu – treba skontrolovať (najmä pri PD motoroch), či nepresakuje olej do paliva. Toto odhalíme šedivým či bielym dymom z výfuku pri zaťažení – ak je prítomný, ruky preč. Náchylné na poškodenie sú tiež homokinetické kĺby v prednej náprave – poškodia sa ľahko a vizuálne nebadane, snažte sa teda autu pri jazde prípadné vôle neodpustiť.
Octavia II. generácie pokračuje presne tam, kde jej prvá generácia musela skončiť. Je väčšia, priestrannejšia i vizuálne príťažlivá, netrpí výraznými poruchami – no náhradných dielov sa v našich končinách nájde vždy dostatok. Toto auto do rodiny rozhodne chcete.