Škoda Fabia 1.2 HTP 2004

Vozidlo bolo predané a už nie je v ponuke!


Škoda Fabia 1.2 HTP 2004Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 2 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 3 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 4 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 5 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 6 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 7 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 8 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 9 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 10 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 11 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 12 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 13 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 14 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 15 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004 Foto č. 16 - Škoda Fabia 1.2 HTP 2004



TÜV NORD Toto vozidlo prešlo certifikovaným procesom príjmu TÜV NORD

Výbava

  • Imobilizér
  • Servo
  • Rádio
  • Airbag 2X
  • Deaktivácia airbagov

Auto je po prvom majiteľovi. Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku.

Výkup áut v DAREXE
Recenzia:

Škoda Fabia I: Nový Popular

Jedno z najrozšírenejších áut na uzemí Slovenska predsa musí byť niečím výnimočné! Tak sa na to pozrime.

Škoda Fabia prvej generácie prišla v roku 1999 ako náhrada za populárnu Feliciu a pokračovala vo víťaznom tiahnutí Škodovky naprieč západoeurópskymi a domácimi trhmi. Prečo sa jej to darilo tak dobre?

Karosérie na mnoho spôsobov

Fabia sa – na pomery malých áut – ponúkala vo veľkom množstve karosárskych verzií. Najprv tu máme štandardný hatchback, hneď za ním nasledovalo praktické kombi a o rok neskôr aj štvordverový sedan. Na svoje si prišli aj malí podnikatelia – Škoda Fabia Praktik ponúkla namiesto zadných sedadiel viac priestoru pre náklad.

Fabia a silný motor

Podobne ako väčšia Octavia, aj Fabia vám dáva na výber z rozličných motorov. Na začiatku stojí motor 1.0 MPI, ktorý však na robustnú a hmotnú karosériu Fabie príliš nestačil. Jeho nástupca – populárny trojvalec 1.2 HTP s výkonom 40, resp. 47 kW sa často stával terčom posmechu. Väčšina jeho neduhov však bola spôsobená sústavným preťažovaním. 1.4 MPI s výkonom 44, resp. 50 kW, je síce konštrukčne stará jednotka, je však veľmi spoľahlivá a vo Fabii funguje lepšie ako vo veľkej Octavii.

Motor 1.4 16V je na našom trhu neveľmi rozšírený, oplatí sa však zaostriť práve naň. Ponúka od 55 do 74 kilowattov a je vhodným kompromisom medzi výkonom, agilitou a spoľahlivosťou. Na trhu sa pohybuje aj pár exemplárov s motorom 2.0 MPI – okrem toho, že je ťažší, so svojimi 85 kW nepodáva svoj výkon tak dobre, ako vyššie spomenutý menší agregát.

Dieselové verzie

Z dieselových agregátov je tu stará známa 1.9 SDI (47 kW), ktorá je takmer nezničiteľná, no športovec z nej nikdy nebude. 1.4 TDI s výkonom 55 kW patrí do podobnej kategórie ako benzínové HTP. Motor trpel najmä vo firemných autách, kde šoféri nebrali ohľad na jeho možnosti. 1.9 TDI PD s výkonom 74 kW je dobrou voľbou, treba si však dať pozor na čiptuning. To isté platí o športovej RS, ktorej 96-kilowattové srdce je vo Fabii netradične dieselové.

Najazdené kilometre nie sú všetko

Pri Fabii platí, že práve kvôli svojej využiteľnosti nestráca hodnotu tak rýchlo. Cenové rozpätie sa pohybuje už od cca. 1 500 eur za pochybnejší kus, pričom tie najmladšie a s najmenším počtom najazdených kilometrov sú cenovo podobné prvým exemplárom druhej generácie. Fabia je robustná, na svoj čas a triedu bezpečná a vnútri nájde vaša posádka dostatok miesta. Kombi pridáva ešte vyváženejší vzhľad a väčší kufor s objemom 426 l, oproti 260-litrovému objemu hatchbacku. Sedan ponúka horšie využiteľných 438 litrov.

Tvrdohlavá Škoda Fabia

Škoda si po Felicii dala záležať na antikoróznej ochrane – Fabia teda nezvykne veľmi hrdzavieť, a ak áno, tak na spodnej hrane predných blatníkov pri dverách. Ak je korózia rozšírená aj inde, je to pravdepodobne následok opravy po nehode. Skontrolujte pre istotu aj tesnenie pri zadných dverách – zvykla tadiaľto vnikať do interiéru voda, plesne na koberci pri sedadlách by ju mali prezradiť. Oplatí sa skontrolovať aj hlavný káblový zväzok Fabie, ktorý bol vedený po nosníkoch v miestach, kde sa zvykla držať voda – čo sa potom deje, si asi každý vie domyslieť. Väčšina servisov postupne uchytila zväzok o niečo vyššie, pozrite sa, či je vyššie uchytený i na konkrétnom kuse.

Fabia nikdy neobla od povahy pretekár, takže čakať od jej relatívne jednoduchej konštrukcie zázraky by bola chyba. Podvozok je však naladený veľmi príjemne, spoločne s presným riadením a radením. Interiér je síce strohý, no funkčný a odolný – snáď až na výduchy ventilácie, ktoré mali ľudia tendenciu rýchlo polámať.

Darex odporúča

Ak hľadáte jednoduché, no robustné a spoľahlivé auto, je Fabia dobrou voľbou. S motorom 1.4 16V jazdí veľmi slušne a nie je ani príliš smädná. Skúste sa pozrieť po kusoch s vyššou výbavou, tých v „holobyte“ je u nás príliš veľa – vybavené kusy si teda budú držať hodnotu.

1. majiteľ, kúpené v SR

benzín úsporné
  • Motor: 1.2 HTP, 40 kW
  • Palivo: benzín
  • Rok:11/2004
  • Stav tachometra: 179 127 km
  • Prevodovka: manuál 5 st.
  • Karoséria: 5 dv. hatchback
  • Kombinovaná spotreba: 4.9 l/100 km
  • Farba: Biela
  • Počet miest: 5
  • Počet dverí: 5
  • VIN: TMBPW16Y154237712
Podobné vozidlá z ponuky

Odporúčame pre Vás
Vyrobilo WEBCENTRUM.SK