Vozidlo bolo kupované na Slovensku. Má servisnú knižku. Vozidlo s dieselovým motorom. S klimatizáciou. So systémom ISOFIX.
Megane druhej generácie spočiatku zaujal nezvyčajne tvarovanou zadnicou, čas však ukázal, že toho má v rukáve oveľa viac.
Druhá generácia Meganu sa predstavila v roku 2002 a okamžite si získala veľkú pozornosť odbornej i laickej verejnosti. Prečo? Ako to už býva zvykom, mohol za to najmä vzhľad. Mégane bol až birazne ostro rezaný a jeho zadná časť odporovala princípom aerodynamiky – a aj praktickosti. Okrem kontroverzného, troj- a päťdverového hatchbacku však existujú aj varianty sedan a kombi, či odkonca kupé-kabriolet s pevnou skladacou strechou. Čo si teda vybrať?
Megane poteší skutočne veľkou paletou ponúkaných motorov. Nájdeme tu benzínové motory 1,4 (72 kW), 1,6 16V (83 kW) či 2,0 16V s 99 kilowattmi. Neskôr pribudla aj slabšia 1,4 16V so 60 kW a z úplne opačného súdka zasa verzia RenaultSport či RS s prepĺňaným šestnásťventilovým dvojlitrom s výkonom 165 kW a mnohými ďalšími výkonnostnými úpravami. Jeho slabší derivát sa nazýval 2,0 T a prišiel o rok neskôr so 121 kW.
Po facelifte bolo na výber z motorov 1,4 16V (72 kW), 1,6 16V (83 kW), 2,0 16V (99 kW), 2,0 T 16V (121 kW) a 2,0 T 16V (165 kW), neksôr pribudla ešte oslavná verzia RS s prívlastkom F1 team R26 a výkonom až 169 kW.
Z dieselových motorov boli v ponuke agregáty so vstrekovaním common-rail a objemom 1,5 dCi (60 kW) a 1,9 dCi (88 kW). O rok neskôr pribudla silnejšia verzia 1,5 dCi so 74 kW a po facelifte oba posilnili na 63 a 78 kW. Novinkou bol štvorvalec 2,0 dCi so 110 kW a posilnil aj turbodiesel 1,9 dCi, a to na 96 kW.
Nárazové testy organizácie Euro NCAP absolvovali dve verzie Meganu – hatchback a kupé-kabriolet CC, obe autá dosiahli maximálny počet hviezdičiek.
Interiér vozidla je tvarovaný sympaticky, niektoré materiály však vedia po čase ochabnúť, narážať do seba a vydávať zvuky. Po facelifte sa situácia zlepšila. Treba si zvyknúť napríklad na typicky renaultovský ovládač rádia pod volantom či netradične riešenú páku ručnej brzdy. Miesta je vpredu celkom dosť, situácia sa však stáva podstatne horšou vzadu. Zvažujúca sa strecha nedopraje hlavám pasažierov, miesta pre nohy tu taktiež veľmi veľa nezostalo.
Najhoršie je však na tom batožinový priestor, ktorého 330 litrov spočiatku neoslní. Keď zoberieme do úvahy jeho nevyužiteľnosť, danú nezvyčjanými piatymi dverami, zisťujeme, že o extrémne praktické auto tu nejde. Po sklopení sedadiel však ponúka slušných 1 190 litrov objemu. Kombi a sedan je však iná káva – predĺžený rázvor o 61 mm spraví svoje na zadných sedadlách a predĺžená zadná časť zasa zväčší objem kufra na 520 litrov. V prípade kombi ešte môžeme sklopiť sedadlá a získať až 1600 litrov. Kabriolet ponúka 490, resp 190 litrov so zloženou strechou.
Mégane jazdí štandardne, aj napriek jednoduchej konštrukcii podvozka je jazda bezpečná za väčšiny podmienok. Rýchle verzie RenaultSport sú zasa nástrojom pre fajnšmekra. Riadenie je však až zbytočne preposilňované.
Spoľahlivosť je v prípade Meganu skôr podpriemerná. Skontrolujte štartovaciu kartu auta, či nie je poškodená, či sa svetlomety nezahmlievajú, hnevať môže ale nemusí takmer všetko elektrické, dobre teda pri kúpe skontrolujte každý prvok výbavy. Pozor na rané modely, pri ich chode nesmie nič búchať ani klepať, inak je zle.
Všeobecne, vyhnite sa dieselovým motorom. Trápili ich pravdepodobne všetky neduhy, aké mohli, plus pár čerešničiek na torte ako napr. zadretie motora. Benzínové motory majú tiež zvyčajne nižší nájazd a lacnejšie opravy. Prevodovka musí radiť ľahko, inak sú opotrebované synchróny. Pozrite tiež, či z auta neuniká žiadna kvapalina.
Chcete Megane druhej generácie? V poriadku. Vyhnite sa však dieselovým exemplárom, lebo vedeli napáchať viac škoy ako úžitku. Ak si však pri kúpe dáte pozor a nepodľahnete prvému dojmu, získate sympatický a zvyčajne dobre vybavený rodinný voz za veľmi dobrú cenu.