Dieselový motor. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia.
Tristosedmička je dobre vyzerajúce, priestranné a dobre jazdiace auto, ktoré veľa nestojí. Kde je teda problém? A je tu vôbec nejaký?
Jeho predchodca Peugeot 306 sa stal populárnym snáď v každom ohľade, v akom sa auto môže stať. Na ceste, v pretekoch a dokonca aj neraz na filmovom plátne. 307 tak mala neľahkú úlohu. Prišla v roku 2001 a ponúkala svieži a sympatický vzhľad, priestranný interiér a dobré jazdné vlastnosti. Dokonca aj technicky – nejmä elektronikou – bola úplne inde ako 306-ka. A presne to sa jej stalo neraz osudným.
Vo výrobe vydržala do roku 2008 a ponúkala sa v mnohých karosárskych variantoch – troj- a päťdverový hatchback, kombi Break, luxusnejšie kombi SW s až siedmimi sedadlami či kupé-kabriolet 307 CC s pevnou skladacou strechou. Pre východné trhy bol predstavený aj variant Sedan.
Zo začiatku bolo na výber medzi tromi benzínovými motormi – 1,4 8V, 1,6 16V a 2,0 16V. Neskôr bola základná 1,4 nahradená šestnásťventilovou s výkonom 65 kW. V roku 2005 dostal motor dvojliter viac výkonu o tri kilowatty – dovedna teraz vytiahol 103 kilowattov. Rýchlo potom prišiel facelift a 130-kilowattová verzia motoru 2.0i 16V.
Pri dieselových motoroch sa zo začiatku počítalo s dvoma prevedeniami motoru 2,0 HDi so 66 a 80 kW – FAP. V októbri prišiel menší diesel 1,4 HDi a o rok neskôr výkonnejší veľký turbodiesel 2,0 HDi 16V s FAP filtrom a 100 kilowattmi. 80-kilowattová 1,6 HDi nahradila dvojliter s rovnakým výkonom a po facelifte zmizol aj najslabší agregát 2,0 HDi.
Testami Euro NCAP prešla 307 v roku 2001 a získala 4 hviezdičky z piatich.
Interiér je navrhnutý ergonomicky a priestranne a je vyhotovený z dobre pôsobiacich a kvalitných materiálov. Keďže Peugeot 307 bol na svoju kategóriu a rok výroby obrovský, miesta je tu dostatok. Slabšia je možno len kvalita dielenského spracovania pri starších modeloch.
Batožinový priestor má objem 341 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 328 litrov. Break poskytuje 503/1 675 litrov a SW len 137 litrov. Prečo tak málo? Má až sedem sedadiel. Bez nich má až 520, resp. 1 875 litrov a nadchne obrovskou panoramatickou strechou.
Jazdné vlastnosti sú dobré, najmä na hladkých cestách. Podvozok nezaprie svoje jednoduchšie riešenie a na kľukatých cestách ši nerovnostiach sa ukážu jeho slabiny, najmä pri použití veľkých kolies. Aj v oblasti riadenia je 307 rodinným autom – veľkým a pohodlným.
Peugeot 307 je, laicky povedané, chronicky nespoľahlivý. Už od počiatku výroby ho trápili problémy s elektronikou či inými malichernosťami. Vypisovať všetky poruchy nemá význam, vedelo sa pokaziť prakticky všetko. Všeobecne, je lepšie zamerať sa na exempláre z konca výrobného cyklu s čo najjednoduchšími motormi a výbavou.
Medzi solídne motory sa radí 2,0 HDi 16V či 1,4 16V, u prvého menovaného však treba dbať na servisnú históriu a kilometre. Často sa vyskytujú problémy s EGR ventilom či FAP filtrom pevných častíc.
Skrátka, keď pôjdete kupovať Peugeot 307, vždy si so sebou zoberte niekoho, kto autám rozumie a auto dobre skontroluje. Boli kusy, ktoré sa kazili stále – existovali však aj nezničiteľné. Ktovie, možno je to skutočne kvôli tomu, že Francúzi môžu poobede piť víno aj v práci.
Ak ale natrafíte na ten dobrý kus s plnou históriou, nesklame vás. Peugeot 307 je uživateľsky nesmierne príjemný automobil, navyše za smiešnu sumu. Ťažko by ste hľadali za podobnú cenu tak dobre využiteľný stroj ako tento.