Podobne ako Mercedes-Benz tiredy A, aj Béčko bolo postavené na sendvičovej platforme, len ho trocha nafúkli.
Béčko prišlo v roku 2005 ako väčší brat Áčka, poskytoval však viac vnútorného priestoru. Či je izuálne atraktívny, je už subjektívna otázka, každopádne si získal obľubu najmä pre svoj šikovne vymyslený interiér. Menej potešila už tvrdšia jazda, ktorá vychádzala z manévrovacích limitov takto vysokého auta. Facelift prišiel v roku 2008 a s ním aj variant poháňaný stlačeným zemným plynom, čiže CNG.
Vyhnite sa radšej základnej motorizácii B150, ktorá je na auto príliš slabá. Spotrebu vám nezlepší, za rovnakých osem litrov vás odvezú aj B170 či B180. K dispozícii bol aj dvojliter B 200 a vrcholom ponuky benzínových motorov bol turbodúchadlom prepĺňaný dvojliter B200 Turbo s výkonom 193 koní.
Ak túžite po nízkej spotrebe, potešia určite turbodiesely B 180 CDI a B 200 CDI – a nielen spotrebou, ale aj dynamikou. Sú relatívne spoľahlivé, no EGR ventily či turbodúchadlo tu vie potrápiť rovnako, ako na iných turbodieseloch. Tu sa ale na chvíľu zastavíme.
Možno sa to javí ako bežná záležitosť, majte však na vedomí, že so sendvičovou podlahou a krátkou prednou časťou na mechanické opravy nie je veľa miesta. Riešenie? Pri každom väčšom zásahu sa musí vybrať minimálne celý predok vozidla, ak nie aj s motorom, čo sa podstatne predraží. Odporúčame teda skôr jednoduchšie benzínové motory.
Čo sa týka prevodoviek, dajte si pozor na automatické prevodovky. Miesto klasického meniča krútiaceho momentu je tu variátor, ktorý sa zvykne porúčať po asi stovke tisíc kilometrov.
V interiéri je podobná situácia, ako v druhej generácii Mercedesu triedy A. V skratke – je excelentný. Posed je vysoký a materiály kvalitné, výhľad však trochu zaostáva. S vysokým posedom súvisí aj jazdný dojem z automobilu. Nie je to žiadny športiak, i keď kvôli potenciálnym problémom so stabilitou disponuje celkom tvrdým odpružením.
Najväčšou bombou je ale príbuzný systém flexibilných sedadiel, ktorý ešte uľahčí príplatkový systém Easy Vario Plus. S ním viete vybrať všetky sedadlá okrem predných a to spolujazdcove sklopiť, vzniká tak priestor na presun predmetu dlhého až 2,75 metra. Inak vie ponúkať maximálne až 1 995 litrov priestoru, v štandardnom zoskupení dokonca tiež slušných 458 litrov.
Čo sa týka spoľahlivosti, ani jeden motor nie je vyslovene zlý. Prevodovka Autotronic však vyslovene zlá je a jej výmena sa môže predražiť. Pre rovnaké dôvody odporúčame zvoliť radšej nenáročenjší, benzínový variant s manuálom. Určite sa oplatí prísť aj s človekom, ktorý vie, ako má Béčko správne vyzerať a jazdiť. Určite neuškodí skontrolovať si tiež históriu vozidla. Pozor na vybehané taxikárske kusy.
Ak hľadáte auto s rozmermi kompaktnej triedy, no potenciálom prepraviť oveľa viac a vo veľkom komforte, ste tu úplne správne. Berte benzín s manuálom, skontrolujte, či vozidlo nebolo búrané alebo jeho kilometre stočené, a ak nie, tak máte výborný rodinný kompakt s prestížnym nádychom.