Honda CR-V vo svojej prvej a druhej generácii zastávala isté hodnoty, ktoré si tretia generácia dovolila prekopať. Našťastie, úspešne.
Tretia generácia úspešného SUV prišla s radom zmien, a to najmä v zameraní automobilu. Zatiaľ čo predchádzajúce generácie boli v prvom rade skôr terénne, časom sa zmenil aj trh, ktorý požadoval komfortnejšie odpruženie a lepšiu každodennú využiteľnosť na cestách. Terén sa posunul až na druhé miesto. Predstavená bola v roku 2006 na parížskom autosalóne a na trhu sa udržala do roku 2012, keď bola nahradená novou generáciou.
Z benzínov bol najprv na výber len jeden. Benzínový 2.0i VTEC so 110 kW a šesťstupňovým manuálom, resp. päťstupňovým automatom. V roku 2009 pribudol aj silnejší benzínový štvorvalec 2.4i VTEC s výkonom 122 kW a päťstupňovým automatom.
Diesel ponúkajú tiež jeden, 2.2 i-CTDi so 103 kW a šesťstupňovým manuálom do roku 2009. Po tomto roku bol výrazne modernizovaný a s výkonom 110 kW a označením 2.2i-DTEC vedel splniť emisé normy Euro 5. Po novom pribudla aj možnosť päťstupňového automatu.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovalo CR-V v roku 2007 a odnieslo si štyri hviezdičky z piatich.
Interiér bol odzačiatku spracovaný kvalitne a dielenské spracovanie je na vysokej úrovni, i keď mu musíme priznať veľa tvrdých plastov. Ergonomicky a dizajnovo je čisto japonský – kto má rád obrazovky a svetielka, určite si príde na svoje.
Auto poskytuje veľa miesta, kvalitné sedadlá a výborný výhľad. Zadné sedadlá sú veľmi variabilné, dajú sa posúvať až o 15 centimetrov a batožinový priestor má objem 524, resp. 955 litrov po sklopení sedadiel. K dispozícii je aj dvojitá podlaha.
CR-V je už na pocit veľmi robustné vozidlo, ktoré si aj napriek stavbe karosérie veľmi drží stopu a nerozhodí ho ani bočný vietor. Podvozok je tuhý, ale veľmi príjemný a bežné nerovnosti zvláda komfortne. Po facelifte dostal o trocha komfortnejšie naladenie a isté podvozkové časti boli ešte spevnené. Vozidlá s hydraulickým posilňovačom riadenia mali v riadení prirodzene oveľa väčší cit. Pohon 4x4 nie je vyslovene do terénu, nespevený povrch ale zvláda s prehľadom.
Pseudoterénna Honda exceluje najmä v oblasti spoľahlivosti. Tu platí, že stačí len meniť filtre, robiť predpísanú údržbu a meniť olej a motor pôjde, ako má. Len ten olej je – skutočne len pre istotu – lepšie meniť 2x častejšie, ako je predpísané, veľa to nestojí a zníži to riziko akjekoľvek poruchy. Diesely sú tiež v poriadku, štandardným problémom s DPF filtrom a EGR ventilom sa človek skrátka nevyhne nikde, rovnako ako opotrebovanému dvojhmotovému zotrvačníku pri vyššom nájazde.
Honda CR-V je teda veľmi bezpečnou voľbou pre každého, kto chce používať automobil denne a bez údržby, potrpí si na kvalitnú jazdu a požaduje výborný výhľad a odolný interiér. Jej kontroverznejší vzhľad nestarne rovnako, ako komponenty. A rozhodne sa nemusíte báť ani dieselového motora, ktorý považujeme pri CR-V za ideálnu voľbu.