Servisná knižka je súčasťou dokumentácie vozidla. Auto na LPG. S klimatizáciou. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky.
Tak ako v prípade väčšej šestky, aj tu zmena označenia priniesla kompletne iný automobil. Iný a o poznanie vyspelejší.
Modelový line-up Mazdy z roku 2000 vyzeral tak nudne, že ste z neho cítili, ako starnete. Zmena prišla už so šestkou a filozofiou Zoom Zoom, ktorá sa prejavila aj v menšom modeli s označením 3. Podobne ako jej väčšia sestra, trojka jazdila excelentne, ponúkla slušnú priestrannosť a spoľahlivosť. Na trh prišla v roku 2003 ako päťdverový hatchback a štvordverový sedan a, opäť rovnako ako šestka, aj trojka sa vyrábala do roku 2008.
Na začiatku boli na výber tri benzínové motory – 1,4i (62 kW), 1,6i (77 kW) a 2,0i (110 kW). Po facelifte v roku 2006 pribudla aj športová verzia – Mazda 3 MPS so štvorvalcom DISI Turbo a výkonom 191 kW, ktorý pomáhal na prednú nápravu preniesť aj diferenciál s obmedzeným preklzom.
Čo sa týka dieselov, našli by sme pod kapotou motor 1,6 MZ-CD od sesterského Fordu s výkonom 80 kW, ku ktorému sa v roku 2005 pridala aj slabšia verzia s výkonom 66 kW. Na jar roku 2007 sa pod kapotu dostal aj nový turbodiesel 2,0 MZR-CD s výkonom 105 kilowattov.
Nárazovým testom prešla Mazda 3 v roku 2006 a odniesla si štyri hviezdičky z piatich.
Interiér vozidla je vypracovaný v čiernej farbe a pomerne monotónne. Našli by sme tu aj veľké množstvo nie veľmi šťastne umiestnených a podsvietených tlačidiel či displejov. Miesta je tu dosť a nesedí sa tak nízko, ako v predchádzajúcej generácii. Športový odkaz tu však zanecháva volant a fakt, že piate miesto na sedenie je viac-menej len núdzové.
Objem batožinového priestoru je 346 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 675 litrov. Sedan ponúka pekných 419 litrov objemu.
Mazda 3 zdieľa platformu s Fordom Focus a Volvom S30 a S40/V50. Zažiť tak môžeme bezkonkurenčné jazdné vlastnosti, ktoré sa nestratia ani dnes. Sekunduje tomu – obdobne ako pri Mazde 6 – aj vynikajúce riadenie s hydraulickým posilňovačom.
Vyhnite sa predovšetkým turbodieselu 1,6 MZ-CD, ktorý konštrukčne pochádza od koncernu PSA či Fordu (HDi či TDCi). Je to svojím prejavom výborný motor, ktorý však môže potrápiť na rôznych nákladných opravách. Zvážte aj investíciu do najslabšej verie s benzínovým motorom, 1,4 MZR, slabý motor v ťažkom aute príliš zabíja jeho potenciálnu dynamiku.
Zlú voľbu neurobíte s benzínovými motormi 1,6 MZR, 2,0 MZR či s dieselom 2,0 MZ-CD 16V. Posledný menovaný si však v prípade poruchy vypýta viacej prostriedkov na jej opravu. Konštrukčne menšia Mazda trpí najmä na žiarovkách a vlhkosti svetlometov, občasné problémy s elektronikou či skutočne všetky dieselové neduhy, ešte len umocnené pri koncernovej jednašestke. Horné uloženie nápravy McPherson dostalo často zabrať. Dajte si ale najmä pozor na koróziu v oblasti zadných lemov kolies, na podbehoch, dverách, častiach podvozku či na výfuku.
Celkovo ide o mechanicky veľmi dobre vymyslený automobil, ktorý – ak nehrdzavie – odvedie výborný kus práce. Vyhnite sa francúzskemu chúlostivému dieselu a máte vozidlo, ktoré vás poteší ako jazdnýmu vlastnosťami, tak aj svojou variabilitou.