Kúpené v SR. Má servisnú knižku. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky.
Keby ste sa pri jej uvedení na trh spýtali na automobilku Kia, nepočuli by ste nič pekné. A práve sa pozeráte na auto, ktorému sa to podarilo zmeniť.
Skutočne, prvý Cee’d bol práve tým vlajkonosičom v postupnom víťaznom ťažení kórejského koncernu Kia-Hyundai naprieč Európou. Pomohla mu k tomu vyspelá technika, nová úroveň dielenského spracovania vďaka žilinskej továrni, sedemročná záruka, priestranný interiér a dobré jazdné vlastnosti. Prišiel na trh ako troj- a päťdverový hatchback v roku 2006, neskôr prišlo praktické kombi Cee’d SW.
Od začiatku boli v ponuke dva benzínové motory 1.4 CVVT (80 kW) a 1.6 CVVT (90 kW). V roku 2007 pribudol 2.0 CVVT (105 kW), ktorý sa udržal vo výrobe až do príchodu normy Euro 5 v roku 2010. V roku 2011 bol výkon základného 1.4 CVVT zvýšený na 77 kW, prepracovaný bol aj 1.6 CVVT na 93 kW. Na výber máte medzi päťstupňovým manuálom a štvorstupňovým automatom.
Spočiatku bol v ponuke len jeden turbodiesel, a to 1.6 CRDi VGT s 85 kilowattmi výkonu. Európsky trh však potreboval viac, a tak prišiel motor 2,0 CRDi VGT (103 kW) a o rok dlhšie na seba nechala čakať slabšia verzia 1.6 CRDI s výkonom 66 kW. Facelift 1.6 CRDI ju posilnil na výkon 85 kW, a pribudla aj silnejšia verzia s výkonom 93 kW. Podobne s benzínovým dvojlitrom, aj dieselový odišiel kvôli emisným normám v roku 2010.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovala Kia v roku 2007 a získala polný počet, päť hviezdičiek. Už to bola výborná predzvesť pre kórejskú „novú vlnu“.
Prekvapenia pokračovali v interiéri. Zvláštne, až príliš lacné, sivé plasty predchodcov boli minulosťou. V detailoch síce nezaprie svoj pôvod, aj tak je to ale oproti predchodcovi s názvom Cerato obrovský náskok. Palubná doska občas vŕzga, najmä vďaka jej nedobre vyriešeným plastovým úchytom. Objem kufra je priemerných 340 litrov, po sklopení až 1300 litrov pri hatchbacku; 534 až 1664 litrov poskytuje karosársky variant kombi.
Aj v prípade jazdých vlastností nastal výrazný skok vpred. Oproti predchodcovi si drží stopu príkladne, reaguje svižne a v zákrutách sa nenakláňa. Podvozok je ale naladený tuho a pri našich cestách sa to na aute môže podpísať, najmä pri exemplároch s vyšším počotom najazdených kilometrov.
Samotný podvozok je však robustný a odoláva aj našim cestám. Dbajte na zadnú nápravu, mohla byť – najmä u kombi – preťažovaná, častejšie pôjdu do večných lovíšť aj tyčky stabilizátora.
Cee’d však neunikol niektorým detským problémom, najmä hrdzi na prvých modeloch. Neunikol ani problémom s elektroinštaláciou – niekedy dokázala voda zatiecť medzi káblové zväzky a narobiť neplechu.
Pri benzínových motoroch si zvyčajne nie je príliš na čo dať pozor – maximálne na prestavby do LPG. Rozvodová reťaz začne mať vôle až po väčšom nájazde. Pri dieselovom motore 2.0 CRDI môže byť poškodený dvojhmotový zotrvačník. 1.6 CRDI trpelo pri vyšších nájazdoch na opotrebovanie turba. Pri kratších jazdách vie štrajkovať aj EGR ventil.
Odporúčame najmä 1.4 CVVT a 1.6 CRDI, ktoré poskytnú dobrú spoľahlivosť, rozumnú spotrebu aj príjemnú jazdu. Kia Cee’d je totiž automobilom, ktorý aj po rokoch zvládne mnohé výzvy a nad niektorými počiatočnými kvalitatívnymi nedostatkami len mávne rukou.