Auto má pohon 4x4. Vo výbave je automatická prevodovka. Dieselový motor. Vo výbave je klimatizácia. Tempomat vo výbave. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky. Sedadlá sú vyhrievané. Auto s ťažným zariadením.
Z Hyundaiu Santa Fe urobil čas celkom zaujímavú alternatívu k zavedeným značkám v segmente. Má však svoje vrtochy.
Hyundai Santa Fe prišiel v roku 2006 ako nástupca rovnomenného modelu, ktorý si vybojoval na trhu celkom atypické miesto. Nové Santa Fe však o kategóriu narástlo a ponúka oveľa viac priestoru, spoľahlivejší pohon všetkých štyroch kolies či lepšiu mechanickú odolnosť. Je to skutočne kus auta, čo sa ukáže najmä v priestrannom interiéri.
Pri motoroch to máme v tomto prípade veľmi jednoduché. Na výber bol konkrétne vždy jeden z benzínových a jeden z turbodieselových; za benzíny fungovala 2.7 V6 CVVT s výkonom 139 kW, postupne nahradená štvorvalcom 2,4 CVVT s 128 kW.
Turbodieselový štvorvalec s objemom 2.2 litra a prívlastkom CRDi dostal po modernizácii výkon 114 kW – odporúčame sa zamerať skôr na skoršie 110 kW verzie, ktoré ešte neboli vybavené DPF filtrom. Výrazne sa nekazil, no je to o potenciálny problém menej. Po ďalšom facelifte dostal už zaujímavejších 135 kW a na výber bolo z päť- a šesťstupňovej automatickej a manuálnej prevodovky.
Nárazový test Euro NCAP absolvovalo Santa Fe v roku 2006 s výsledkom štyroch hviezdičiek z piatich.
Interiér má svoje silné, ale aj svoje slabé stránky. Silnou je určite množstvo priestoru, ktorý ponúka a v prípade kožených sedadiel aj ich poctivosť a odolnosť. To isté platí aj pre plasty palubnej dosky, ktoré napriek tvrdému a nepeknému vyhotoveniu nejde len tak znehodnotiť. Iné je to ale s dekoráciou a designom palubnej dosky. Hrá sa tu na čistý americký štýl – oblé tvary a masívna, otrasná imitácia dreva.
Santa Fe ponúkalo až sedem miest na sedenie, posledný rad bol ale pravdepodobne len pre jogínov, či deti. Batožinový priestor ponúka 528 litrov v základnom usporiadaní a 1582 po sklopení sedadiel, čo nie je veľa, no pod dvojitou podlahou nájdete ešte ďalších 246 litrov priestoru a po sklopení sedadiel vzniká rovná plocha. Je to najmä vďaka rezerve, umiestenenej zo spodnej strany auta.
Jazda, to je trocha stredovek. Motoru sa do šantenia príliš nechce, nie je na to ani sprevodovaný. Santa Fe má tiež len ľahko pod dve tony, čo nie je na svoj výkon veľa a podvozok je tiež off-road zo starej školy. Neodpružená hmotnosť auta je vysoká, čiže má tendenciu uskakovať a riadenie je celkom bez citu. Santa Fe vám skrátka nedovolí jazdiť inak, ako pokojne – ale v tom bude excelovať. Navyše dokáže uzamknúť pohon 4x4 v pomere 50:50, čiže sa nezľakne ani terénu.
Hyundai Santa Fe je tým pádom rozhodne zaujímavá voľba. Príjemne prekvapí, ak berieme do úvahy úžitkovú hodnotu, priestor, svieži vzhľad a terénne schopnosti. Ak prepáčime interiér, vyniká však v každom ohľade na ktorom vám pri kúpe veľkého rodinného vozidla môže záležať. Poctivý Kórejčan!