Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Servisná knižka je súčasťou dokumentácie vozidla. Auto s pohonom všetkých kolies. S klimatizáciou. S tempomatom. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky. Auto s vyhrievanými sedadlami. Auto s ťažným zariadením.
Hyundai ix35 zaujme predovšetkým vysokou úžitkovou hodnotou, atraktívnym vzhľadom a modernou technikou.
Nástupca modelu Tucson mal pred sebou celkom ťažkú úlohu – i keď mal tento automobil svoje vrtochy, tešil sa veľmi veľkej popularite vďaka priaznivej cene a univerzálnosti. ix35 k tomu dodal atraktívnejší dizajn, modernejšiu techniku, väčší kufor a 5-ročnú záruku bez obmedzenia počtu najadzených kilometrov. Navrhnutý bol v Európe a najprv sa vyrábal v Žiline, potom presunuli výrobu do moravských Nošovic k Hyundaiu i30. Predstavený bol na frankfurtskom autosalóne v roku 2009 a vo výrobe sa udržal do roku 2016, keď bol nahradený opäť Tucsonom.
Z benzínových agregátov bol spočiatku k dispozícii 2.0i CVVT so 120 kilowattmi. Neskôr prišiel motor 1.6 GDi s 99 kilowattmi a po facelifte v roku 2013 bol motor 2.0i CVVT nahradený novším 2.0 GDi s výkonom 122 kW.
Dieselové motory štartovali s použitím agregátu 2.0 CRDi v dvoch výkonových verziách – 100 a 135 kW so šesťstupňovým manuálom alebo automatom. V prípade najsilnejšieho dieselu bol pohon 4x4 štandardom, inak len za príplatok aj pre benzínové motory. Na jeseň 2010 pribudol turbodiesel 1.7 CRDi s 85 kilowattmi. Po facelifte dostal turbodiesel 2.0 CRDi prepracovaný systém recirkulácie výfukových plynov.
Nárazové testy absolvovalo ix35 v roku 2010 a dostalo plný počet piatich hviezdičiek.
Interiér si zachoval tradične kórejský vzhľad, pôsobí však hodnotne a poteší aj dielenské spracovanie či použité materiály. Ovládače klimatizácie však toľko logiky nepobrali, rovnako ako ovládače palubného počítača. Poteší však dostatok základnej výbavy.
ix35 poskytuje dostatok priestoru pre štyroch poriadnych dospelých aj napriek klesajúcemu profilu karosérie. O niečo slabší je výhľad, v tomto vám taká Honda CR-V urobí lepšiu službu. Sedadlá sú dostatočne veľké, ale aj pohodlné, neposkytujú však dostatočné bočné vedenie.
Základný objem batožinového priestoru je 465 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 1436 litrov. Kufor je tvarovaný pravidelne a je prístupný, po sklopení sedadiel však vznikne šikmá plocha.
Tento Hyundai jazdí tamer ako hatchback nižšej strednej triedy, jeho húpavejší charakter prezradí až ostrejšia jazda. Vpredu je použité zavesenie typu McPherson a vzadu viacprvková náprava – ideálna cestná konfigurácia, takže s tým terénom to naozaj nebude také horúce.
Automobil je postavený odolne a robustne, dimenzovaný bol aj na viac-menej bezporuchový nájazd okolo 250 000 kilometrov (záruka sa nevzťahovala na kilometre, to preto), čiže okrem štandardných servisných prehliadok by nemalo potrápiť nič vážne. Občas sa objavia zvuky spod palubnej dosky či, pri väčšom nájazde, klepanie tyčiek stabilizátora. Pri benzínových motoroch sa môžu vyskytnúť karbónové usadeniny na ventiloch a pri dieseloch ej to obohraná pesnička – DPF filter či vybehaný dvojhmotový zotrvačník. Odporúča sa meniť olej skôr, ako je predpísaé – ničomu neuškodíte, určite však uľavíte.
Ak teda hľadáte zaujímavého a stále sviežeho hráča na poli kategórie SUV, ste tu správne. ix35 je automobil zväčša poctivejší ako ľudia, ktorí na ňom jazdili – skontrolujte preto stav podvozku a jeho zakrytovanie. Z benzínov odporúčame 1.6 GDi a nie je sa čoho báť ani pri dieseli.