K vozidlu je servisná knižka. S automatickou prevodovkou. Auto je s dieselovým motorom. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. Auto má tempomat. Vo výbave auta sú xenóny. Zabudovaný je aj parkovací asistent. So systémom ISOFIX. Vo výbave aj vyhrievané sedadlá.
„Bondeo“ zaujme snáď všetkými stránkami, ktorými môže použitý automobil zaujať. Kvalitné, dobre jazdiace a atraktívne auto.
Ford na to v prípade tretej generácie Mondea išiel zostra už pri uvedení. Svetovú premiéru si odslúžilo ako auto agenta 007 v bondovke Casino Royale – a takúto poctu si určite zaslúžilo. Fordu sa podarilo vytvoriť kvalitné a robustné auto, ktoré navyše výborne jazdí a vyzerá atraktívne aj po rokoch. A keďže je to Ford, patrí k najlacnejším na trhu ojazdených vozidiel vo svojej triede, a to hneď v troch variantoch – sedan, liftback a kombi.
Pod kapotou bola spočiatku na výber trojica benzínových motorov 1.6 Duratec (81 kW), 2.0 Duratec (107 kW), 2.5 Duratec (162 kW) potom pribudla aj verzia 2.3 Duratec (118 kW). Postupom času dostal 1.6 Duratec (81 kW) aj výkonnejšiu verziu s 92 kW a pribudla aj verzia spaľujúca E85 – 2.0 Duratec FFV (107 kW). V roku 2010 pribudol novší motor 2.0 EcoBoost so 149 kW, ktorý nahradil 1.5 Turbo so 161 kW. Od EcoBoostu jej stihla pristáť pred ukončením výroby pod kapotou aj 1.6-ka s výkonom 118 kW.
Dieselové srdcia zastupovali pri uvedení na trh 1.8 Duratorq (92 kW) a 2.0 Duratorq (103 kW). Neskôr pribudlo 2.0 TDCi (96 kW) s automatickou prevodovkou Durashift 6-tronic. V roku 2008 sa predstavil turbodiesel 2.2 TDCi so 129 kW, ktorá bola dostupná aj v rámci športovej výbavy Titanium X Sport. V roku 2010 dostal 1.8 Duratorq 74-kilowattového brata a neskôr diesely 2.0 Duratorq TDCi DPF s výkonom 103 a 120 kW. Slabšia verzia 2.0 TDCi s výkonom 85 kW nahradila motor 1.8 TDCi. 2.2 Duratorq TDCi posilnil na 147 kW a 420 Nm. V roku 2011 pribudla ešte verzia EcoNetic s výkonom 85 kW a inou prevodovkou.
Nárazové testy absolvovalo v roku 2007 a získalo najvyšší počet hviezdičiek. Dopomohli k tomu aj mnohé aktívne asistenty a sedem airbagov. V neposlednom rade treba spomenúť, že Mondeo medzigeneračne veľmi vyrástlo, malé kolesá na ňom teda zapadnú. Ponúkajú však oveľa viac jazdného komfortu ako krajšie a väčšie.
Interiér je moderný, no niektoré materiály nepotešia, polemika sa vždy začína pri nevydarených dekoroch a pokračuje nesúrodými skupinami tlačidiel, kde je vidieť, že Ford šetril náklady. Miesta je tu však dosť, kufor má veľkosť v sedane až 550 litrov, pri liftbacku 554 litrov – rovnako, ako pri kombi. Ak má vozidlo plnohodnotnú rezervu, objem sa mierne zmenší. Sedan mal do batožinového priestoru logicky najhorší prístup.
Jazdné vlastnosti patria ku špičke v triede, Mondeo je robustne postavené auto. Ak sa však zadná časť správa svojvoľne a od nápravy počuť zvuky, je čas spozornieť. Pri väčších nájazdoch sa môže vyskytnúť aj problém s riadením. Ak počuť zo stĺpika zvuky, viete, že je opotrebované. Pri dieseloch si dajte pozor na zotrvačník, ak sa motor trasie, nie je to dobrý znak.
Pri vstrekovačoch treba rátať s tým, že majú svoju životnosť. Pri motoroch 1.8 a 2.0 TDCi auto občas znehybnili ventily vstrekovacieho čerpadla. Pri benzínoch potrápil snímač polohy plynového pedálu, dokopy to však nie je nič hrozné. Dbajte na plnú servisnú históriu a ak má vozidlo rozvodový remeň, meniť ho je treba nie po udávaných 240 000 kilometroch, ale už po 150 000. Riskovať sa neoplatí.
Celkovo je Mondeo spoľahlivým automobilom, vyhnite sa však motorizáciám 2.3i 16V a 1.6 Ti-VCT. Sú spoľahlivé, no príliš slabé. Choďte po turbodieseloch 1.8 alebo 2.0 TDCI či EcoBoostoch, a máte kvalitné, reprezentatívne, štýlové a praktické auto.