Vozidlo bolo kupované na Slovensku. Má servisnú knižku. Možný odpočet DPH. Vozidlo s dieselovým motorom. S klimatizáciou. S tempomatom. So systémom ISOFIX. Má vyhrievané sedadlá.
Nielen brilantný podvozok a konečne dobré dieselové motory robia z pokračovania Fordu Focus ten správny nástroj na cesty.
Na trh prišiel v roku 2004 a už pri prvej prezentácii vzbudil rozruch. Preč bol rozhádzaný interiér, karoséria pôsobila robustne a celkovo mali všetci pocit, že sa Ford učí po nemecky. Po troj- a päťdverovom hatchbacku prišlo na rad aj kombi Turnier, neveľmi úspešný Sedan a aj verzia Coupé – Cabriolet s pevnou skladacou strechou. Vydarený facelift na seba nechal čakať do roku 2007 a v nezmenenej podobe sa vyrábal ešte ďalšie štyri roky..
Na našom trhu sa predával vo verziách Ambiente, Trend a Ghia, nechýbali ani športové prevedenia ST a po facelifte aj RS..
Čo sa týka motorov, druhá generácia je skutočne o pár kilometrov pred prvou. Na výber bolo z viacerých benzínových jednotiek – radšej sa ale vyhnite základnej a slabej 1.4 (59 kW) a skúste zamieriť trocha vyššie, napríklad 1.6 s 74 kW, 1.8 s výkonom 92 kW či 2.0 s výkonom 107 kW. Na vrchole potravinového reťazca stáli verzie ST a RS s päťvalcom Duratec. ST bol skôr pohodlným krížnikom, RS s výkonom 224 kW bol už skutočným šoférskym nástrojom..
Ford sa poučil z predchádzajúcich chýb a nový Focus vybavil spoľahlivými dieselovými motormi. Na výber bolo z 1.6 TDCi Duratorq, ktoré dostalo často zabrať ako firemné vozidlo. Ideálom je tu jednotka 1.8 TDCi Duratorq, ktorá sa kvôli emisným normám vyrábala len do roku 2010. Okrem jednašestky vznikla v spolupráci s PSA aj dvojlitrová jednotka 2.0 TDCi s výkonom 100 kW..
Focus bol väčšinou o vizuálne niečo menej presvedčivo spracovanou, no jazdne rozhodne lepšou alternatívou ku Golfu. Čas k tomu pridal ešte aj spoľahlivosť. Sofistikovaný podvozok používal vpredu zavesenie kolies typu McPherson a vzadu čudo, nazývané aj Control Blade druhej generácie. Disponuje trojicou priečnych a dvojicou pozdĺžnych ramien a umožňuje kolesu najlepšiu kinematiku pohybu. Obe nápravy sú veľmi robustné a dovďačia sa najlepšou jazdou v triede..
Focus druhej generácie podstatne narástol, napriek päťhviezdičkovému výsledku z nárazových testov Euro NCAP však narástol aj zvnútra. Vzadu už je na nohy dostatočný priestor, kabína pôsobí robustne, no je vyhotovená z pocitovo lacnejších materiálov. Dá sa s ňou však rýchlo zžiť; obhajcovia Octavií si však často (a právom) berú do úst nedostatok odkladacích priestorov. Ponúka ale celkom slušný a dostupný batožinový priestor, ktorý v prípade hatchbacku činí 285 litrov a v prípade kombi až 526 litrov. Po sklopení sedadiel ponúka 1245, resp. 1525 litrov, kabriolet dáva 534 litrov pri natiahnutej streche a pri stiahnutej len 248. Poteší nízka nakladacia hrana..
Pre tento Focus platí, že podobne ako pri konkurenčnej Astre dostatnete za svoje peniaze slušný kus hodnoty. Dajte si pozor na vybehané 1.6 TDCi, ktoré ak dostalo počas svojho života zabrať, vypýta si pozornosť EGR ventilom, opotrebeným turbodúchadlom či únikmi oleja. 2.0 TDCi však potrápi maximálne tak EGR ventilom či – podobne ako 1.8 TDCi – SCV ventilom čerpadla Common Rail vstreku..
Ak hľadáte spoľahlivé auto pre každú situáciu a nebude vám vadiť absencia loga VW, Focus je rozhodne najlepšia voľba. A máme tu pre vás jeden chytrotip: Praktické a chic kombíky bývajú lacnejšie ako hatchbacky..