Vozidlo s dieselovým motorom. Klimatizácia vo výbave vozidla.
Ford Fiesta priniesla vo svojej štvrtej generácii úplne novú techniku a koncept, dobré jazdné vlastnosti aj spoľahlivosť na vysokej úrovni.
Fiesta od svojho uvedenia v roku 1976 nastoľovala trendy v oblasti jazdnej dynamiky a vlastností, v deväťdesiatych rokoh však bola povesť Fordu naštrbená nespoľahlivou technikou. Táto Fiesta však bola vyvinutá s ohľadom na to, aby sa podobná situácia už nezopakovala – a je treba dodať, že s úspechom. Verejnosti bola predstavená v roku 2001 na frankfurtskom autosalóne ako troj- a päťdverový hatchback. Facelift prebehol v roku 2005 a nová generácia prišla o tri roky.
Pod kapotou bolo na výber z benzínových jednotiek 1.3i (43 a 50 kW), 1.4i 16V (58 kW) a 1.6i 16V (74 kW). V roku 2003 boli motory 1.3i posilnené o 1 kW. O dva roky neskôr pribudli športovejšie verzie "S", s motormi 1.4 16V a 1.6 16V. Naozaj športová verzia ST prišla spolu s nimi a výkonom 110 kW z atmosférického dvojlitra. V roku 2006 prišiel aj motor 1.25i (55 kW).
Pri dieselových motoroch môžeme počítať s motorom 1.4 TDCI s 50 kW a neskôr aj väčším 1.6 TDCi s 66 kW, pochádzajúcim od PSA. Na výber boli manuálne prevodovky, ale aj robotizovaná Durashift EST a štvorstupňový klasický automat.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovala v roku 2002 a dostala za ne štyri hviezdičky z piatich.
Fiesta je zvonku malá, no zvnútra celkom veľká a praktická. Odkladacích preistorov nie je veľa, no poloha za volantom je príjemná, rovnako ovládanie vozidla je príkladne prirodzené. Už z prvých metrov je jasné, že Fiesta je uatom pre skutočných šoférov, nesklame ani radenie a príjemne ostré brzdy. Riadenie by dnešné autá mohli pokojne „odkukať“.
Do faceliftu v roku 2005 však interiér pôsobil veľmi rozpačito so svojimi tvrdými a nevzhľadnými plastami, po facelifte sa zmenil ich tvar, a to skutočne väčšinu problémov vyriešilo. Objem batožinového priestoru dosahoval hodnoty 268 litrov pri trojdveráku, resp. 945 po sklopení sedadiel a päťdverák poskytol 284, resp. 947 litrov. Užitková verzia Van ponúkla 1013 litrov.
Motory aj podvozok sú veľmi spoľahlivé. Konštrukcia podvozku je jednoduchá, motory znejú príjemne a veľa nespotrebujú. Ideálna motorizácia je pravdepodobne 1.6i 16V, ktorá s autom nemá veľa práce a má príjemný prejav. Turbodiesel sa zvlášť oplatí v slabšom 1.4 TDCi. 1.6 TDCi je ďaleko problémovejší a náchylnejší na skutočne prejdené kilometre.
Dajte si však pozor na centrálne zamykanie, vybíjanie akumulátora, vôle v riadení a hučiace ložiská. Pri benzínových motoroch si dajte pozor na šklbanie pod plynom, príčin môže byť viac. Ak nefunguje posilňovač riadenia, pravdepodobne praskol remeň od motora a nefunguje ani vodné čerpadlo. Dieselové motory sú náchylné na zanesené klapky a nefunkčné EGR ventily či filtre pevných častíc. Celkovo je Fiesta nadpriemerne spoľahlivé auto, preklepnite si však históriu auta, a to najmä výmeny rozvodov či olejov.
S Fordom Fiesta urobíte rozhodne dobrý krok, ak hľadáte malé a schopné vozidlo. Každý deň vás odmení dobrými jazdnými vlastnosťami, pridá vysokú mieru spoľahlivosti a stále pôsobí chic. Sem určite treba uprieť svoj pohľad!