Auto je po prvom majiteľovi. Kúpené v SR. Servisná knižka je k dispozícii. Auto s klimatizáciou.
Citroën C3 bol pri svojom uvedení duchovným nástupcom slávnej kačice. A skutočne dokázal ponúknuť veľkú hodnotu za neveľký peniaz.
Vzhľad, založený na odkaze slávneho „žandárskeho“ 2CV, priniesol svoje ovocie. Citroën C3 prišiel v roku 2001 a práve vďaka vzhľadu sa stal kasovým trhákom. Neopomenul ho ani priestranný interiér, slušný batožinový priestor a bohatšia výbava, na spoľahlivosti však malý citrón stráca podobne, ako na kvalite dielenského spracovania a veľmi priemerných jazdných vlastnostiach. Facelift prišiel v roku 2005 a na trhu sa udržal až do roku 2010, medzičasom vznikol aj odvážny, voľnočasový Pluriel.
Zákazníci si mohli cé-trojku dopriať s benzínovými motormi 1.1i (44 kW), 1.4i (55 kW), 1.6i 16V (81 kW). K poslednej menovanej sa dala dokúpiť aj robotizovaná prevodovka SensoDrive, ktorá bola, mimochodom, jedinou (a tragickou) možnosťou pre Pluriel. V roku 2004 prišiel oplastovaný model C3 X-TR, ktorý disponoval diferenciálom so zvýšenou svornosťou a napokon pribudol motor 1.4i 16V DOHC s výkonom 66 kilowattov. V roku 2006 vznikol aj variant na pohon CNG, bola to 1.4i – no na plyn dosiahla len 49 kW.
Dieselové motory zastupovala 1.4 HDi s výkonom 50 kW. V roku 2002 pribudol motor 1.4 HDi 16 V s výkonom 66 kW. Po facelifte zmizol z ponuky motor 1.4 HDI 16V, ktorého miesto prevzalo 1.6 HDI s výkonom 66 kW, u ktorého sa mala spotreba znížiť na hranicu 4,4 litra na 100 km.
V bezpečnostných testoch Euro NCAP vyfasoval malý Citroën štyri hviezdičky, po facelifte však dostal viaceré výstuhy karosérie a výsledok by bol možno ešte lepší.
Interiér korešponduje s vonkajším vzhľadom auta. Je jednoduchý, oblý a veľmi priemerne vyhotovený. Najmä spočiatku tu nepotešilo slabé dielenské spracovanie, špáry medzi dielcami sú nerovnomerné a auto má tendenciu vydávať po čase na nerovnostiach škrípavé zvuky. Interiér je však vzdušný; batožinový priestor má objem nadpriemerných 305 litrov.
C3 síce býva vybavená celkom dobre a je tu niekoľko nezvyčajných prvkov výbavy, problémom však naozaj zostáva funkcionalita. Problémy sa prejavili najmä pri elektronike – zvláštne fungujúce LCD displeje, nefunkčná klimatizácia a dokonca aj občasné bezdôvodné rozsvietenie náhodných kontroliek nebolo nič zriedkavé.
Pravdepodobne nikto si C3 nekúpil pre jej jazdné vlastnosti. Všeobecne sú v poriadku, no je to čistý až horší priemer. Priemerná je aj výdrž podvozku, na našich cestách trpí a po čase začne búchať. Je tu aj jedna špecialitka; C3 zvyknú praskať predné pružiny. Prejavuje sa to hlasným zvukom a spadnutím prednej časti na stranu.
Čo sa týka motorizácií, benzínová 1.1-litrová jednotka už je na takto ťažké vozidlo malá, siahnite radšej po 1.4-ke, najlepšie v 16V verzii. Ideálom však je 1.4 HDI, ktoré bolo výkonné a spoľahlivé, len občas sa objavili problémy s distribúciou paliva. Tankujte len kvalitné palivo, opak sa môže vypomstiť. Orovským oblúkom sa vyhnite prevodovke SensoDrive – radí pomaly, nelogicky a ešte sa aj veľmi rýchlo kazí.
C3 je v konečnom dôsledku autom, ktoré na papieri vyzerá veľmi premyslene, prakticky a kamarátsky. Tieto vlastnosti ale môže prekaziť výber nesprávneho motora či prevodovky, alebo nedostatočná pozornosť venovaná jazdnému opotrebovaniu. Ak si ale dáte pozor, nemusíte si vybrať zle.