Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. K vozidlu je servisná knižka. Je možný aj odpočet DPH. Auto má výhodu pohonu štyroch kolies. Prevodovka je automatická. S dieselovým motorom. Klimatizácia vo výbave vozidla. Tempomat vo výbave. Vo výbave auta sú xenóny. Zabudovaný je aj parkovací asistent. So systémom ISOFIX. Auto s vyhrievanými sedadlami.
Len málo automobilov sa hneď po svojom uvedení stalo tak ikonickými, ako BMW X6, mix terénneho automobilu a kupé.
BMW X6 nesie interné označenie E71, no to nikoho nezaujíma. Prečo? Lebo je to miešanec športového auta a plnokrvného teréniaka, má nízky profil s obrovskou svetlou výškou a nemenej gigantické sú aj jeho pneumatiky. Nečudo, že keď X6 prišlo v roku 2008, neexistoval človek, ktorý by naň nemal názor. Ľudia ho buď milovali, alebo nenávideli, nič medzitým. X6 bola tiež najluxusnejším SUV značky, dostala niektoré prvky výbavy, o ktorých X5 mohla len snívať. Skráka bomba na prvú.
V základe sa našli dva benzínové motory. xDrive 35i využíva sily turbo-šesťvalca s výkonom 225 kW, xDrive50i má osemvalcový motor s 300 kilowattmi. Neskôr prišla aj šialená X6 M s výkonom 408 kW.
Turbodiesely sú pre X6 primárnymi motormi, keďže už zo svojej podstaty ide o stroj nákladný na prevádzku. Základ zabezpečovalo xDrive30d s výkonom 173 kilowattov, ďalšou jednotkou bolo xDrive35d s 210 kilowattmi. Slabší mal jedno turbo a silnejší až dve. V roku 2012 však prišlo pod kapotou k radikálnym zmenám – xDrive 30d má teraz 180 kW, silnejší zasa 225 kW a nové označenie xDrive 40d. Vrcholom je X6 M50d s 280 kilowattmi a tromi turbami.
BMW X6 neabsolovovalo nárazové testy organizácie Euro NCAP, podobne, ako technicky spriaznená X5. Nie je však dôvod myslieť si, že by auto tejto stavby posádku neochránilo.
Vyššie spomenutú vetu treba brať s rezervou, napríklad vo výbave neexistovali kompromisy takmer žiadne. Vzhľadom na profil auta však trocha trpí priestor pre hlavu zadných pasažierov, batožinový priestor je však so svojimi 570 litrami gigantický, zväčšiť sa dá až na 1450 litrový objem.
Komfortná nie je len kabína, ktorá ponúka takmer všetko, čo môžete chcieť – predchádzajúci majitelia zrejme na výbave nešetrili. Jazda BMW X6 je na svoju triedu dosť športová, no taktiež nestráca komfort. Tlmenie nerovností je však trocha obmedzené. Môžu za to najmä nízkoprofilové pneumatiky s technológiou run-flat, ktorá komfortu nikdy nepomáhala. Na ceste je prakticky nerozhoditeľná a limity priľnavosti sa hľadajú skutočne ťažko – neraz sa stalo, že ako prvé sa našli skôr limity vodiča.
Výraznú slabinu však BMW X6 má, a tou sú prevádzkové náklady. Nie, že by sa veľmi kazila alebo trpela chronickými závadami – aj keď rozvodová reťaz šesťvalcového turbodiesla vie pohnevať – no udržiavať akékoľvek novšie BMW je jednoducho veľmi nákladné. V prípade kolízie počítajte s vysokými cenami náhradných dielov a de facto povinnosti navštíviť servis, ktorý sa na BMW špecializuje (ideálne autorizovaný). Plná servisná história a celková minulosť vozidla by mala byť prvoradá.
BMW X6 sa nedá neodporúčať. Jeho vzhľad nestarne, príliš sa nekazí a vo všeobecnosti je to jeden z najschopnejších automobilov, aké môžete zohnať, nech už si o jeho vzhľade myslíte čokoľvek. Musíte však naň mať. A aj keď sú jej turbodiesely úsporné, je to to najmenej, čo vás bude trápiť.