Auto malo len jedného majiteľa, čo je predpokladom dobrej kúpy. Auto kúpené na Slovensku. Servisná knižka je súčasťou dokumentácie vozidla. Možný odpočet DPH. Auto má tiež pohon 4x4. Má automatickú prevodovku, ktorú oceníte hlavne v meste. Auto je s dieselovým motorom. S klimatizáciou. Auto má tempomat. Svetlá sú xenónové. Integrovaný parkovací asistent. So systémom ISOFIX. Vo výbave aj vyhrievané sedadlá.
BMW X5 síce neprišlo vo svojej prvej, aj druhej generáciii priskoro či s viditeľnou výhodou pred konkurenciou. Je ale stálicou, ktorá má kvality. A všetci to vedia.
BMW X5 je tu pre tých, ktorí by veľmi radi vozili na ťažšie dostupnú chatu svojho psa a celú rodinu, pričom si nevedia odpustiť luxus mníchovskej automobilky, jej štýl, a najmä jazdné vlastnosti. Po úspechu prvej generácie sa BMW rozhodlo pokračovať v trende a skúsiť niečo, čo na prvý pohľad vyzerá ako evolúcia predchádzajúceho modelu, v skutočnosti však ide o úplne nové auto. Prišlo v roku 2006 v jednej karosárskej verzii.
Ponuka motorov nebola pri BMW X5 generácie E70 nijako rozsiahla. O pohon na benzín sa postaral základný trojlitrový šesťvalec 3,0si s výkonom 200 kW, silnejším bol 4,8-litrový motor V8 s výkonom 263 kW. Neskôr prišla verzia X5 M, ktorá ponúkala 414 kW z motoru V8 s dvoma turbodúchadlami. Po modernizácii bol základom model xDrive35i s 224 kW, pokračovalo sa osemvalcom xDrive50i s 299 kW.
Spočiatku bola situácia jednoduchá, bol tu šesťvalec s dvomi výkonovými verziami so 173, resp. 210 kilowattov. Po modernizácii sa modely premenovali a modifikovali na xDrive30d so 180 kW a xDrive40d s 225 kW. Krátko sa vyrábal aj model M50d s výkonom 280 kW.
Je to síce trocha neuveriteľné, no agentúra BMW X5 generácie E70 nikdy netestovala. Testovala ju však americká NTHSA, kde získalo 4 hviezdičky z piatich.
BMW X5 prvej generácie bolo kritizované za nedostatok miesta, v druhej generácii však nič také nehrozí. Interiér je typické moderné BMW so známou architektúrou a systémom iDrive. X5-ky bývajú dobre vybavené, je to však len preto, lebo prvý majiteľ na špecifikácii nešetril, základná výbava bola často dosť chudobná. Kvality a miesta je tu však viac než dosť – kufor ponúka masívnych 620 litrov objemu.
Jednou z charakteristík BMW X5 je aj jeho jazda. Narozdiel od konkurencie, X5 si uchováva jazdné vlastnosti viac-menej osobného automobilu, je však pritom aj komfortné. Stopu drží výborne a na ceste je veľmi sebaisté, znamená to však, že tlmenie niektorých nerovností je o niečo slabšie. Komfortné sedadlá to však vyvažujú – problém by mohol nastať v teréne, kde nízkoprofilové pneumatiky úprimne nemajú šancu.
X5-ka sa radí k spoľahlivejším autám, zriedka zostane bezradne stáť. Občas dokáže situáciu skomplikovať rozvodová reťaz dieselového šesťvalca, je to však veľmi individuálne. Náklady na prevádzku sú ale veľmi vysoké, a často nie kvôli spotrebe, ktorá je naopak u turbodieselov prijateľná. Problém nastáva pri opotrebovaní niektorých dielov a preventívnom servise, ktorý je, podobne ako pri každom novšom BMW, veľmi nákladný. Skontrolujte tiež, či neuniká olej z motora, nešlo o zriedkavosť.
Zaujímajte sa len o autá s plnou servisnou históriou a jasnou minulosťou, poriadne si skontrolujte prvky výbavy vozidla a najazdené kilometre. Ani tak ale nečakajte, že vám na uživenie X5 bude stačiť len pár eur. Ak ste si však tohto faktu vedomí, máte z čoho vyberať.