Vozidlo mal iba jeden majiteľ. Vozidlo bolo kupované na Slovensku. Z ceny auta je možné odpočítať DPH. Vozidlo s pohonom 4x4. Prevodovka je automatická. S dieselovým motorom. Klimatizácia vo výbave vozidla. S tempomatom. Vysoká svietivosť, auto má xenónové svetlá. Zabudovaný je aj parkovací asistent. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Má vyhrievané sedadlá.
BMW radu 3 priniesla vo svojom piatom pokračovaní tradičné hodnoty v novom, trocha nafúknutom kabáte.
Dlhodobo najpredávanejší model automobilky prišiel na scénu roka 2005. Nemal veru jednoduchú úlohu – cieľom bolo nadviazať na úspechy predchádzajúcej generácie s označením E46, ktorá bola skutočným hitom.
E90-tka sa predstavila ako štvordverový sedan, na rad prišiel aj kombík s označením E91. O rok neskôr predstavili mierne upravené kupé a kabriolet (E92 a E93). Facelift prišiel v roku 2008 a nová generácia prevzala štafetu v roku 2012.
Trojkový bavorák sa vyrábal s relatívne širokou paletou motorov. Tie benzínové niesli označenia 320i, 325i a 330i, neskôr prišli motory 318i, limitovaná verzia 320si s výkonom 127 kW, 335i biturbo, v roku 2008 pribudol nový základ – model 316i s výkonom 90 kW. Na vrchole ponuky stálo už tradične prevedenie M3, netradične však s osemvalcovým motorom a výkonom 309 kW.
Dieselové motory prišli najprv v prevedení 320d, neskôr toho roku pribudli 318d a 330d. Ponuku uzatvárali šesťvalcové diesle 335d a 325d. Na jar 2008 boli základné 318d a 320d vymenené novými agregátmi bez zmeny označenia, výkon poskočil na 105, resp. 130 kW. Najslabší diesel 316d prišiel v roku 2009 s výkonom 85 kW, 320d sa dočkala pohonu xDrive. V roku 2010 boli diesely 320d a 325d prepracované na 135 kW, resp. 150 kW.
V nárazovom teste si viedlo trojkové BMW príkladne, získalo 5 hviezdičiek z piatich. Tradične horšie obstál priestor v interiéri. Ten je navyše v dizajne, ktorý nemusí byť úplne každému po chuti – najmä v základných verziách. Je však kvalitne spracovaný a ergonomicky v poriadku.
Vzadu je trochu viac miesta ako v predchodcovi, nie je to však žiadny jazvečík. Kufor má objem 460 litrov, má však malý vstupný otvor. Kombi má objem rovnaký, so sklopenými zadnými sedadlami poskytne až 1385 litrov. Cabrio disponuje 350, resp 210-timi litrami pri sklopenej streche a coupé ponúkne 430 litrov. Výbava býva bohatá, ide predsa o BMW, čo zväčša znamená veľa príplatkov.
Jazdne je na tom trojkový bavorák veľmi špecificky – BMW sa kupujú (alebo vtedy kupovali) pre radosť z jazdy a tomu je podriadené prakticky všetko po konštrukčnej stránke. Koncepcia s motorom vpredu a hnanou zadnou nápravou si však minimálne na klzkom povrchu vyžaduje skúsenosti. Rad 3 sa ale dal vybaviť aj množstvom elektronických pomocníkov či pohonom 4x4.
Pozor, E90 je však autom niekoľkých škrtov v nákladoch, čomu zodpovedá aj skôr priemerná spoľahlivosť auta, ktoré má svoje chyby. Nejde teraz priamo o motory, tam neurobíte chybu nikdy, ak nevyberiete 316i, či podobnú 320si. Väčšina prevodoviek sú manuálne, či automatické Steptronic, rovnako patria medzi spoľahlivé. Dbajte však na servisnú históriu a „čistú“ minulosť auta. Tam, kde je turbodúchadlo, treba rátať so zvýšenými nákladmi na údržbu, pri štvorvalcových motoroch občas trápil dvojhmotový zotrvačník. Diesely sú s kilometrami háklivé na vstrekovače a slabé jednotky, ktoré dostávali zabrať, svoj hendikep asi len ťažko potlačia. Elektronika hnevala všade, najmä však v oblasti komfortnej výbavy.
Ak hľadáte prémiový nástroj na cesty a neváhate sa odmeniť dobrou jazdou, trojka je práve pre vás. Treba však počítať s vyššími nákladmi na údržbu a menej praktickým interiérom. Odporúčame najmä šesťvalce, ktorými sa BMW preslávilo.