Auto malo len jedného majiteľa, čo je predpokladom dobrej kúpy. Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Má servisnú knižku. Pri kúpe vozidla je možný aj odpočet DPH. Klimatizácia vo výbave vozidla. So systémom ISOFIX.
Polo, teraz už predchádzajúcej generácie, vzbudilo po svojom predstavení vlnu nadšenia. A tá neupadá ani po rokoch.
Volkswagen Polo piatej generácie bolo predstavené v roku 2009 na ženevskom autosalóne a hneď si získalo priaznivcov. Prečo? Jeho vzhľad vsadil na úprimnosť a vyhol sa extravagancii predchodcu, rozum navyše pokračoval aj v interiéri vozidla, kde sme mohli nájsť množstvo príjemných materiálov, ale najmä dôkladné dielenské spracovanie. Polo si taktiež zachovalo kompaktné rozmery a príliš neporástlo. Na našom trhu sa ponúkalo sa ako troj- či päťdverový hatchback.
Základný trojvalec 1,2 MPI sa ponúkal v 6V verzii (44 kW) a silnejšej, dvanásťventilovej verzii, s výkonom 51 kilowattov. Ponuku najskôr uzatváral motor 1,4 16V s výkonom 63 kW, ktorý bol neskôr nahradený motorom 1,2 TSI s výkonom 66 kW. V roku 2011 prišla verzia Blue GT s 1,4 TSi so 103 kW a vypínaním dvojice valcov, v roku 2014 nahradili základné trojvalce úplne nové, litrové jednotky 1,0 MPI s výkonom 44 a 55 kW. Od roku 2010 tvoril vrchol ponuky model Polo GTI s výkonom až 132 kilowattov z motora 1,4 TSI.
Dieselových sŕdc tu pracovalo tiež niekoľko. Trojvalec 1,2 TDI sa objavoval len v úspornej verzii Bluemotion, ponuka pokračovala motorom 1,6 TDI so 66 kilowattmi. Neskôr oba motory nahradil nový, turbodieselový štvorvalec 1,4 TDI radu EA 288 dostupný v 55-, 66- a 77-kilowattovom prevedení.
V nárazovom teste obstálo Polo na výbornú, odnieslo si 5 hviezdičiek z piatich, aj napriek úspore hmotnosti o takmer osem percent.
Vnútri by ste našli typický Volkswagen – kvalitné materiály, príkladné dielenské spracovanie a najmä nepriestrelnú ergonómiu. Náladu môže pokaziť až priestor na zadných sedadlách. Ak má vodič niečo cez 190 centimetrov, nebude príliš jednoduché sa napasovať zaňho. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní 280 litrov batožiny a po sklopení sedadiel nevznikne žiadny schod. Čo vznikne, je však priestor s objemom 962 litrov.
Polo však najmä dobre jazdí. Podvozok je zmesou komfortného odpruženia a istých jazdných vlastností. Poteší aj riadenie vozidla, o to viac v dynamickejšom GTI – škoda, že je k dispozícii len s automatom DSG.
Z motorizácii si dajte pozor len na prvé exempláre 1,2 TSI, ktoré trpeli na svoju komplexnosť a zložitý rozvodový systém. Ďalej vám odporúčame dať si pozor na modely vo vyšších výbavových stupňoch – tu sa naozaj šetrilo a najchudobnejšie verzie dostali napríklad podstatne menej výkonné žiarovky, či nemäkčenú palubnú dosku. Ustrážte servisnú históriu vozidla, pravidelné výmeny náplní a pri turbodieseloch pozor na podozrivé vibrácie, ťažšie štarty a zanesené EGR ventily či DPF filtre.
Zoberte ho s akýmkoľvek trojvalcom alebo turbodieselovou jednašestkou na dlhšie trasy, a odvďačí sa vám nenáročnou prevádzkou, chronickým nestarnutím a okrem skvelých jazdných vlastností si bude aj držať hodnotu. Jednoznačne dobrý nápad!