Volkswagen Golf 2.0TDI 2009

Vozidlo bolo predané a už nie je v ponuke!





TÜV NORD Toto vozidlo prešlo certifikovaným procesom príjmu TÜV NORD

Výbava

  • Imobilizér
  • Centrálne zamykanie
  • Diaľkové ovládanie
  • El. predné a zadné okná
  • El. zrkadlá
  • Vyhrievané zrkadlá
  • Servo
  • Hmlovky
  • Rádio
  • Airbag 10X
  • ABS
  • ASR (TCS,ESP)
  • Isofix
  • Manuálna klimatizácia
  • Palubný počítač
  • Tempomat

Dieselový motor. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. S tempomatom. So systémom ISOFIX.

Výkup áut v DAREXE
Recenzia:

Volkswagen Golf VI. generácie: Znovu etalónom

Podľa tradícií Volkswagenu prišla šiesta generácia ako vylepšenie piatej – a teda nie úplne nové auto. Nevadí to však ani trochu.

Volkswagen Golf ako bestseller

Šiesta generácia bestselleru od Volkswagenu bola verejnosti predstavená v roku 2008 a technicky bola veľmi spriaznená s tou predchádzajúcou. Automobil však dostal úplne nový, krajší interiér plný hodnotných materiálov, viac prepĺňaných motorov, lepšie jazdné vlastnosti a modernejší dizajn. Vyrábali ho od roku 2008 do roku 2013.

Golf má aj kombi variant

Ako vždy, najprv predstavili troj- a päťdverový hatchback. Po ňom verziu kombi – Golf Variant. Jemného omladenia sa dočkal aj Golf Plus a s ním spriaznený CrossGolf. Jetta získala narozdiel od predchádzajúcej generácie trocha odlišnejšiu tvár a zmeny sa udiali aj pod kapotou najsilnejšej verzie R32 – z názvu sa vytratili číslice a atmosféricky plnený šesťvalec bol nahradený prepĺňaným štvorvalcom. Pridali tiež verzia Cabrio s plátenou strechou.

Motory a emisné limity

Golf VI prišiel so známym osadenstvom, no upraveným pre čoraz prísnejšie emisné limity. Nájdete tu benzínový agregát 1.4 16V s výkonmi 55, resp. 59 kW, vhodný skôr do mesta. Ponuka pokračovala neveľmi spoľahlivým 1.2 TSI s výkonmi 63 a 77 kW. Spoľahlivejší 1.4 TSI s výkonom 90, resp. 118 kW pri verzii TwinCharger ponúkal už veľmi svižnú jazdu. Stále bola na porúdzi aj osemventilová 1.6 s výkonom 75 kW bez turbodúchadla.

Golf GTI a R zdieľal rovnaký motorový základ s označením EA888 – motor 2.0 TSI, naladený v prvom prípade na 155 kW a v druhom až na 199 kW, výhradne s pohonom na všetky štyri kolesá.

Dieselový motor Golf

Diesely sú obdobou Škody Octavia po facelifte – 1.6 TDI CR s výkonom 66, resp. 77 kW a 2.0 TDI CR až v troch výkonových variantoch: 81, 103 a 125 kW pre najsilnejšiu dieselovú verziu GTD. Zatiaľ čo jednašesťka dostávala zabrať ako firemné auto a môže nového majiteľa ľahko sklamať, slabšia verzia dvojlitra by mala pred sebou mať ešte pár svetlých okamihov.

Medzi prevodovky zaraďujeme automatické, manuálne, päť-, šesť- či sedemstupňové prevodovky s jednou či dvomi spojkami (DSG). Pohon 4x4, nazývaný tiež 4motion, pracuje s pomocou spojky Haldex 4. generácie.

Klimatizácia môže krívať

Šesťkový Golf je podľa Dekry nadpriemerne spolahlivým automobilom, nájdu sa však aj na ňom rôzne „detské“ poruchy – často s centrálnym zamykaním, klimatizáciou alebo netesniacimi dverami a následným zatekaním. Kde by ste si však rozhodne mali dať pozor, je servisná história vozidla – a s ňou spojený stav pohonného ústrojenstva.

Pri agregátoch TSI zvykli praskať rozvodové reťaze, čo mohlo mať fatálne následky na celý motor vozidla. Do TSI-čiek sa teda oplatí ísť len vtedy, ak máme zdokumentovanú celú minulosť vozidla. Väčšie 1.4-litrové TSI motory boli spravidla o niečo spoľahlivejšie. Najspoľahlivejším turbomotorom je agregát 2.0 TSI.

Kvalitný podvozok

Pri dieselových motoroch si treba dať pozor na poruchy EGR ventilu, netesniace turbodúchadlo či vyjazdený dvojhmotový zotrvačník – v tomto prípade nesmie páka prevodovky šklbať, rovnako aj spojkový pedál musí byť pokojný. Výkričníkom sú tu prevodovky DSG, ktoré – zvlášť sedemstupňová – vykazovali až alarmujúco nízku životnosť. Podvozok aj antikorózna ochrana sú veľmi kvalitné i na naše podmienky.

Darex odporúča

Ak teda hľadáte automobil, ktorý je chic a schopný všetkého, čo od neho budete chcieť, je šesťkový Golf správna voľba. Pri moderných motoroch však treba rátať s vyššími nákladmi na údržbu – nehovoriac o DSG prevodovkách. Atmosférické benzínové jednotky a slabší dieselový dvojliter však vieme s istotou odporučiť.


nafta úsporné
  • Motor: 2.0TDI, 81 kW
  • Palivo: nafta
  • Rok:11/2009
  • Stav tachometra: 260 113 km
  • Prevodovka: manuál 5 st.
  • Karoséria: 5 dv. hatchback
  • Kombinovaná spotreba: 4.7 l/100 km
  • Farba: Šedá
  • Počet miest: 5
  • Počet dverí: 5
  • VIN: WVWZZZ1KZAP073189
Podobné vozidlá z ponuky

Odporúčame pre Vás
Vyrobilo WEBCENTRUM.SK