Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku.
Malý Renault je dodnes na našom trhu veľmi obľúbeným zjavom. Čomu za to vďačí?
Tretia generácie populárneho Clia prišla na trh v roku 2005, teda presne sedem rokov po predstavení druhej. Priniesla úplne nový, svieži vzhľad a niekoľko odlišných prístupov, zväčša však len v jeho tvarovaní. Vnútri sa totiž Clio veľmi nezmenilo. Táto generácia používa len jemne vylepšenú – a je nutné dodať, že spoľahlivú – techniku predchodcu v chic kabáte. A keď už sme pri kabáte, Clio sa vyrábalo ako troj- a päťdverový hatchback či neskôr uvedené kombi Grandtour. Facelift prebehol v roku 2009.
Spočiatku mu pod kapotou pracovali benzínové motory 1,2 16V (48 a 55 KW), 1,4 16V (72 kW) a 1,6 16V (82 kW). V roku 2006 prišla najvýkonnejšia verzia Clio RenaultSport alebo RS, ktorá disponovala motorom 2,0 16V so 145 kilowattmi. V priebehu roka pribudol aj slabši dvojliter 2,0 16V so 103 kW a označením GT. Neskôr prišiel prepĺňaný agregát 1,2 TCe, ktorý nahradil motor 1,4 16V.
Dieselové motory zastupoval agregát 1,5 dCi v troch výkonových variantoch – 50, 63 a 78 kW.
Nárazovým testom Euro NCAP prešlo Clio v orku 2005 a získalo plný počet hviezdičiek – päť z piatich.
Clio nie je úplne malé auto, ono je to skôr taký adolescent. Prišlo totiž v čase, keď snáď všetci výrobcovia svoje autá zväčšovali kvôli pasívnej bezpečnosti a komfortu. Z pohľadu na zadné sedadlá je jasné, že v tomto prípade hrala prím bezpečnosť; miesta tu nie je na rozdávanie. Interiér je však praktický, má svieži dizajn a dielenské spracovanie sa tiež príliš nehlási k tomu, ktoré sme mohli nájsť na prvých dobových Meganoch či Scénicoch. Aj štartovacia karta spolu s ostatkom elektroniky tu už funguje podstatne spoľahlivejšie.
Clio sa za svoje jazdné vlastnosti hanbiť nemusí, práve naopak. Vo svojej dobe patrilo k najlepším v triede a je všeobecne známe, že jeho verzia RS je doteraz jedno z najlepších šoférskych áut s predným náhonom. Aj radenie poskočilo míľovými krokmi, typický francúzsky gumený pocit tu už nenájdete. Brzdy sú ostré a účinné.
Čo sa týka spoľahlivosti, pri Renaultoch treba byť veľmi selektívny. Tento Renault napríklad patrí k nadpriemerne spoľahlivým vozidlám, skontrolujte však pre istotu všetky elektronické hračky, či fungujú podľa predstáv. Mechanicky je odolný, koroduje tu maximálne tak výfukové potrubie.
Pri benzínových mtoroch môže potrápiť škrtiaca klapka a pri 1,6 16V variabilné časovanie ventilov. Pri dieselových motoroch zasa môže potrápiť zložitý motor 1,5 dCi, najmä ak nevieme nič o jeho minulosti a zaobchádzaní s ním. Odporúčame predovšetkým motory 1,2 16V či 1,2 TCe, ktoré sú solídne spoľahlivé, živé a spotreba je konzistentná aj pri rôznom zaobchádzaní.
Ak teda hľadáte auto dostatočne malé, aby sa zmestilo do mesta – ale zároveň dostatočne veľké, aby ste sa s ním vybrali aj napríkald k moru, môže byť Clio tretej generácie tým pravým pre vás, najmä s benzínovým motorom.