Hyundai i30 1.6 i STYLE 2011

Vozidlo bolo predané a už nie je v ponuke!





TÜV NORD Toto vozidlo prešlo certifikovaným procesom príjmu TÜV NORD

Výbava

  • Imobilizér
  • Centrálne zamykanie
  • Diaľkové ovládanie
  • El. predné a zadné okná
  • El. zrkadlá
  • Servo
  • Hmlovky
  • Rádio/CD
  • Airbag 6X
  • Deaktivácia airbagov
  • ABS
  • ASR (TCS,ESP)
  • Isofix
  • Servisná knižka
  • Automatická klimatizácia
  • Palubný počítač
  • Hands free sada
  • Multifunkčný volant

Vozidlo mal iba jeden majiteľ. Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Servisná knižka je k dispozícii. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky.

Výkup áut v DAREXE
Recenzia:

Hyundai i30 (2007 - 2012): Kórejský atak pokračuje

Prvý Hyundai s „i“ v názve prišiel – podobne ako sesterský Cee’d – s úplne novou úrovňou kvality, jazdy a komplexných vlastností auta.

Úspešná ofenzíva

Na trh prišiel tento Kórejčan o rok neskôr ako Kia Cee’d, z ktorej typovo vychádzal. Automobily zdieľali prakticky rovnaké rozmery, platformu a proporcie, no Hyundai prišiel s kratšou, no komplexnejšou zárukou a viac ázijským dizajnom exteriéru a interiéru pri podobnej výrobnej kvalite ako Kia. Prestavený bol v roku 2007 a udržal sa tam až do príchodu novej generácie v roku 2012. Predával sa ako päťdverový hatchback, kombi prišlo v roku 2008 s označením CW – CrossWagon.

Benzínové motory

V ponuke boli tri benzínové motory 1.4 CVVT (80 kW), 1.6 CVVT (90 kW) a 2.0 CVVT so 105 kilowattmi. Tie boli spriahnuté výhradne s päťstupňovým manuálom. Pre dva silnejšie existovala aj alternatíva – štvorstupňový automat. V roku 2009 bol prepracovaný motor 1.6 CVVT na 93 kilowattov, pribudla aj možnosť funkcie start-stop (ISG). V roku 2010 bol dvojliter vyradený z ponuky a 1.6-ka dostala šesťstupňový manuál.

Dieselové motory

Dieselové motory boli na začiatku zastupované motormi 1.6 CRDi v dvoch výkonových variantoch – 66 a 85 kW. V ponuke bol aj väčší 2.0 CRDi so 103 kW, ktorý ako jediný dostal šesťstupňový manuál. V roku 2009 bola 1.6 CRDi prepracovaná a pribudla aj výkonnejšia verzia s 94 kW, pričom obe dostali šesťstupňové prevodovky. Základný diesel ju dostal o rok neskôr po jeho modernizácii. V lete 2010 vypadol z ponuky aj najsilnejší diesel a 1.6 CRDi dostal DPF filter.

Bezpečný hneď na dvakrát

Euro NCAP ohodnotilo i30 hneď dvakrát, prvý raz dostalo len 4 hviezdičky z piatich. Druhý raz – o rok neskôr – Hyundai automobil prepracoval, a ten už získal plný počet hviezdičiek.

Interiér mohol potrápiť

Interiér bol materiálmi na míle vzdialený od svojich predchodcov. Škoda len, že kvalita dielenského spracovania nebola práve na najvyššej úrovni – občas sa ozývali rôzne zvuky spod palubnej dosky a niektoré komponenty veľa nevydržali. Výroba bola v novembri roku 2008 presunutá z Kórey do českých Nošovíc – prvé modely z tejto série trochu trpeli na kvalitu dielenského spracovania.

Hyundai i30 ponúka veľa miesta

Miesta je tu dostatok, špeciálne pri CW s predĺženým rázvorom. Objem batožinového priestoru je pri hatchbacku priemerných 340 litrov, ku ktorým je ale trocha horší prístup. Predĺžený rázvor v kombíku mal na svedomí síce veľkorysý priestor pre posádku vzadu, kufor však poskytol len 415 litrov. Po sklopení sedadiel však objem narastie až na 1395 litrov a vyniká aj prístupom a variabilitou. Poteší dobre vybavené a kvalitne hrajúce audio.

Hyundai ponúka viac komfortu

Jazdne je Hyundai naladený komfortnejšie ako Kia. Je tu však menšia kuriozita – olej v tlmičoch mení viskozitu podľa teploty viac, ako by mal, a tak je kvalita jazdy v zime omnoho kostrbatejšia. Podvozok je robustný, pozor však na jeho preťažovanie, napr. pri kombíku. Riadenie tiež zvyklo potrápiť, skontrolujte pre istotu prípadné zvuky pri otáčaní volantom. A keď už sme pri zvukoch – Hyundai i30 zaostával najmä pri tlmení zvukov od kamienkov či iných nástrah.

Spoľahlivý stroj

Spoľahlivosť je podobne ako pri Kii na veľmi dobrej úrovni. Občas potrápia tyčky stabilizátora, ložiská a kĺby pri väčšom nábehu. Dávajte si pozor najmä na vozidlá s veľkým nábehom a horším zaobchádzaním – ide predovšetkým o firemné autá. DPF či EGR systémy toľko netrápili, vyskytla sa však sem-tam porucha dvojhmotového zotrvačníka. Sporadicky sa pri väčších nájazdoch na motoroch CVVT prejaví vyťahaná rozvodová reťaz.

Darex odporúča

Hyundai i30 je ako jazdenka určite zaujímavá alternatíva ku Kii Cee’d. Jej výhodou je aj to, že nebola tak masovo používaná ako firemné auto, čiže nie je problém nájsť zachovalý kúsok po prvom majiteľovi.

1. majiteľ, servisná knižka, kúpené v SR

benzín
  • Motor: 1.6 i STYLE, 93 kW
  • Palivo: benzín
  • Rok:1/2011
  • Stav tachometra: 229 380 km
  • Prevodovka: manuál 6 st.
  • Karoséria: combi
  • Kombinovaná spotreba: 6.5 l/100 km
  • Farba: Modrá svetlá
  • Počet miest: 5
  • Počet dverí: 5
  • VIN: TMADC81DABJ061331
Podobné vozidlá z ponuky

Odporúčame pre Vás
Vyrobilo WEBCENTRUM.SK